دسته‌بندی نشده

انتخاب رنگ دیوارهای خانه

انتخاب رنگ مناسب

تا به حال فکر کردید چه چیزی به خانه ی شما روح می بخشد؟

چیزی که باعث جلوه پیدا کردن فضای خانه شما و دکوراسیون منزل می شود انتخاب رنگ متناسب با وسایل و محیط است. انتخاب رنگ نکات زیادی دارد که باید ان ها را بدانیم.

این روز ها خیلی از مردم از رنگ دکوراتیو استفاده می کنند. این رنگ ساختمانی به دلیل طیف رنگی متنوعی که دارد می تواند کار شما را در انتخاب رنگ راحت کند.

انچه در این مطلب خواهید خواند
  • نکات مورد توجه در انتخاب رنگ
  • تاثیر رنگ در خانه های بزرگ و کوچک
  • انتخاب رنگ اتاق خواب
  • دیوارهای طرحدار
  • توجه به رنگ های محبوب و ترند
  • تحقیق درباره ی نوع رنگ ها
  • سخن پایانی

نکات مورد توجه در انتخاب رنگ

  • سلیقه ی شخصی

انتخاب رنگ کاملا یک مسئله ی شخصی است. در ابتدا محیطی که قرار است در ان زندگی کنید باید مطابق سلیقه ی شما باشد تا شما از بودن در ان محیط لذت ببرید و انرژی  دریافت کنید.

  • روحیه و احساسات

طبق گفته ی روانشناسان رنگ در روحیه افراد تاثیر گذار است. پس بهتر است محیطی در ان زندگی می کنید و بیشتر اوقات خود را در ان می گذرانید با روحیه و احساسات شما سازگار باشد.

برای مثال اگر شما شخصی با روحیه شاد و احساسات هیجانی هستید بهتر است از رنگ های زرد ، نارجی و سفید استفاده کنید.

  • محیطی که قرار است رنگ در ان استفاده شود

انتخاب رنگ به عوامل مختلف محیطی بستگی دارد، مثلا متراژ خانه ای که از ان رنگ قرار است استفاده شود.شما ممکن است زیبا ترین رنگ ها را استفاده کنید ولی زمانی که رنگ مناسب محیط شما نباشد زیبایی و جلوه ی خود را از دست می دهد.

از عوامل دیگر میتوان به محلی رنگ در ان استفاده می شود اشاره کرد مانند اتاق خواب، پذیرایی،اشپزخانه....

  • میزان نور محیط

میزان نور محیط از نکات مهمی است باید در انتخاب رنگ به ان توجه کرد. فضاهایی که نور زیادی دارند باعث می شوند رنگ انتخابی شما روشن تر از اصل خود نشان داده شود پس بهتر رنگ مورد نظر خود را در این محل ها یک درجه تیره تر انتخاب کنید. برعکس در محیط های کم نور بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید تا نور را منعکس کنند. یکی از رنگ هایی که نور زیادی از خود منعکس می کند، رنگ زرد است ولی بهتر است از این رنگ به تنهایی استفاده نشود و با رنگ های دیگر ترکیب شود.

انتحاب رنگ
  • رنگ وسایل خانه

بهتر است رنگی که برای دیوارها استفاده می کنید متناسب با وسایل خانه باشد،  و در ان ها از رنگ وسایل نیز استفاده شود. انتخاب رنگ دیوارها باید اخرین مرحله بعد از خرید وسایل باشد.

  • سن افراد

در انتخاب رنگ سن افراد نیز بسیار اهمیت دارد.

 

 تاثیر رنگ در خانه های بزرگ و کوچک

اگر خانه ی شما کوچک است بهتر است در ان از رنگ های روشن مانند سفید استفاده کنید زیرا این رنگ ها باعث بزرگ تر به نظر رسیدن محیط و دلباز شدن ان می شود.

رنگ های تیره با این که بسیار قشنگ و جذاب هستند اما برای استفاده در خانه های کوچک مناسب نیستند و جلوه ی خود را از دست می دهند و خانه را دلگیر می کنند.

 

تاثیر رنگ در متراژ خانه

انتخاب رنگ اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق خواب با توجه به رده ی سنی افراد انتخاب می شود. برای اتاق نوزادان رنگ های ملایم انتخاب مناسبی هستند. این رنگ ها باعث ارامش نوزاد می شوند. برای بچه های کوچک بهتر است از رنگ های پرانرژی مانند  زرد استفاده کرد.

انتخاب رنگ اتاق خواب به جنسیت نیز مرطبت است، معمولا برای پسرها از رنگ های ابی، طوسی استفاده می شود و دختر ها از رنگ های صورتی و بنفش.

برای افراد نوجوان و جوان رنگ هایی مانند کرم، قهوه ای مناسب است.

دیوار طرحدار

امروزه هزینه ی کاغذ دیواری های طرحدار بسیار زیاد است، ولی با این وجود خیلی از افراد علاقه مند به طرحدار کردن دیوار های خود هستند. در اینجا می خواهم به معجزه ی غلطک های طرحدار اشاره کنم.

شما می توانید با خرید غلطک مورد نظر خود طرح دلخواه خود را با هزینه ای مناسب روی دیوار هایتان داشته باشید.

تحقیق درباره ی نوع رنگ ها

قبل از خرید حتما تحقیق کنید که میخواهید از چه رنگی برای دیوارهای خانه تان استفاده کنید. برای این کار تنها یک سرچ ساده در گوگل کافی است تا بدانید رنگ روغنی بهتر است یا خرید رنگ اکریلیک؟ کیفیت رنگ پلاستیک بیشتر است یا رنگ دکوراتیو؟ همه ی این اطلاعات را می توان در کمترین زمان در اینترنت به دست اورد تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

کافی است ویژگی های  رنگ های ساختمانی را مطالعه کرده تا بتوانید بهترین نوع رنگ را انتخاب کنید.

انواع رنگ

توجه به رنگ های محبوب و ترند

اگر میخواهید محیطی که در ان زندگی می کنید مدرن و شیک باشد بهتر است از رنگ های محبوب و ترند سال استفاده کنید.

رنگ های محبوب

سخن پایانی

انتخاب رنگ می تواند ریشه در کودکی و محیط و خانواده ای در ان بزرگ شده ایم داشته باشد برای همین روانشناسی رنگ می تواند برای شناخت افراد و روحیات ان ها بسیار قابل اهمیت باشد.

توجه به نکات مختلف در انتخاب رنگ بسیار اهمیت دارد. اگر شما به این ها بی توجه باشید نمی توانید از محیطی که در ان زندگی می کنید لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *