دسته‌بندی نشده

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ در دکوراسیون

رنگ ها معمولا تاثیر مهمی در روحیه ی افراد دارند،از این رو بهتر است رنگ های محیطی که در ان زندگی یا کار می کنید مورد پسند شما باشد تا بتوانید از محیط اطراف خود انرژی دریافت کنید.

شخص متخصص باید دراین زمینه مطالعه و تحقیق داشته باشد تا بتواند رنگی مناسب با شخصیت و روحیه ی افراد انتخاب کند.در واقع انتخاب رنگ های مناسب در دکوراسیون داخلی باعث ایجاد ارامش در ان محل می شود. زمانی شما وارد فضایی می شوید ابتدا رنگ ها هستند که توجه شما را جلب می کنند و روی ذهن شما تاثیر می گذارند و بعد از ان معماری و طراحی دکوراسیون داخلی است که مورد توجه قرار میگیرد.در واقع این رنگ ها هستند که باعث ایجاد جلوه در دکوراسیون داخلی می شوند.ممکن است  طراحی و معماری بسیار ساده باشد ولی رنگ هایی در ان به کار رفته به قدری جذاب باشد که معماری را خاص و شیک نشان دهد.

فهرست مطالب
  • برسی انواع رنگ و تاثیر ان ها در روحیه افراد
  • چه عواملی در انتخاب رنگ تاثیرگذار است؟
  • حرف اخر

برسی انواع رنگ و تاثیر ان ها در روحیه افراد

رنگ ها از نظر کلی به سه دسته تقسیم می شوند:سرد،گرم و خنثی

رنگ های گرم باعث ایجاد هیجان ،صمیمیت، انرژی و بالا رفتن ضربان قلب در افراد می شود در مقابل رنگ های سرد باعث ایجاد ارامش، خونسردی در افراد میشود رنگ های خنثی، رنگ هایی هستن که با تمام رنگ ها مطابقت دارند و می توان از ترکیب انها با رنگ های دیگر فضایی منحصر به فرد را برای افراد به وجود اورد.

 در دکوراسیون داخلی هر رنگ نماد خاصی دارد که برای استفاده در فضاهای متفاوت باید به ان ها توجه کرد.

رنگ سفید نماد ارامش و پاکیزگی است،استفاده از این رنگ موجب دلباز تر شدن محیط و بزرگ جلوه دادن محیط های کوچک می شود.

رنگ سیاه نماد قدرت طلبی و غم و اندوه است.رنگ سیاه از ان دسته رنگ هایی است که با تمام رنگ ها مطابقت دارد و میتوان ترکیبات جذابی از این رنگ و رنگ های دیگر به دست اورد.حضور مقداری رنگ سیاه در هر محیطی لازم است،زیرا به رنگ های دیگر جذابیت می بخشد و به چشم فرصت استراحت می دهد.

رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی

رنگ صورتی نماد جوانی،عشق و احساسات رمانتیک است.این رنگ معمولا به عنوان رنگ دخترانه شناخته می شود و برای استفاده در اتاق خواب مناسب است.

رنگ بنفش در دکوراسیون

رنگ بنفش نماد صبر است، برای استفاده در اتاق دخترخانم ها مناسب است و باعث به جود امدن احترام و ایجاد فضایی لوکس در محیط می شود.

رنگ زرد در دکوراسیون

رنگ زرد نماد شادی و سرزندگی است،این رنگ مناسب برای استفاده در اشپزخانه،حمام و سالن غذا خوری است.رنگ زرد نور زیادی از خود ساطع می کند برای همین باعث خسته شدن چشم می شودو در طولانی مدت موجب برانگیخته شدن خشم در افراد می شود.بهتر است که از این رنگ به تنهایی استفاده نشود و با رنگ های ارامش بخش ترکیب شود.از این رنگ می توان در گوشه های تاریک خانه استفاده کرد.

رنگ نارنجی در دکوراسیون

رنگ نارنجی نماد انرژی و نشاط است، این رنگ برای استفاده در اشپزخانه مناسب است.

رنگ قرمز در دکوراسیون

رنگ قرمز نماد حرارت و عشق و محبت است.این رنگ با انرژی زیادی که  دارد باعث تحریک ‌ذهن می شود،برای همین در سالن های غذا خوری و رستوان ها از این رنگ استفاده می شود زیرا این رنگ باعث تحریک اشتها در افراد می شود.هچنین از این رنگ در سالن های ورودی نیز استفاده می شود زیرا در هنگام ورود انرژی زیادی را به افراد منتقل می کند.

رنگ سبز نماد طراوت است. وجود این رنگ در محیط باعث ایجاد حس بهتر در افراد می شود.می توان ازترکیب این رنگ با رنگ سفید زیبایی دکوراسیون داخلی را دوچندان کرد.

چه عواملی در انتخاب رنگ تاثیرگذار است؟

در وهله ی اول باید بدانیم که خانواده تاثیر بسیار مهمی در روان یک فرد می گذارد یعنی چگونگی پرورش فرد و محیطی که در ان بزرگ می شود تحت تاثیر عوامل روحی و فکری بوده و شخص رنگ مورد نظرخود را برحسب چگونگی رفتار خانواده و محیط انتخاب می کند.

در نهایت از عوامل تاثیر گذار می توان به سن افراد، محل زنگی و تجاربی که در طول عمر خود داشته اند ، سلامت روح ، جنسیت اشاره کرد.

حرف اخر  

روانشناسی رنگ یک زمینه ی بسیار گسترده است که در طراحی داخلی بسیار اهمیت دارد.

رنگ بندی صحیح در یک محیط می تواند تاثیر خوبی در انرژی افراد داشته باشد.

برای افرادی که فعال هستند و زیاد کار میکنند محیطی با رنگ های سفید،قرمز و مشکی مناسب است.برای افرادی که روحیه ی شاد و سرزنده دارند محیطی با رنگ های زرد،نارجی و صورتی و برای افراد دارای افسردگی و اضطراب رنگ های ابی و سبز مناسب است.

طبق گفته های قبل در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارخود از رنگ هایی که متناسب با روحیه تان باشد استفاده کنید تا از عملکرد بهتری بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *