ترکیب رنگ کامپیوتری

ترکیب رنگ کامپیوتری

ترکیب رنگ کامپیوتری

رنگ کامپیوتری رنگی است که به علت مزایایی که دارد ان را از رنگ های ساختمانی دیگر متمایز می کند.

در ترکیب رنگ کامپیوتری هر رنگ طبق خواست و نظر مشتری ترکیب می شود و سپس کد ان ثبت می شود و به راحتی پس از تمام شدن رنگ اولیه برای بار دوم قابل خرید است.

ترکیب رنگ کامپیوتری کاربرد های زیادی به خصوص در نقاشی ساختمان دارد. در این مقاله با کاربرد ها و مزایای رنگ کامپیوتری اشنا می شوید.

انچه می خوانید...

  1. ترکیب رنگ کامپیوتری چیست؟
  2. مزایای سیستم ترکیب رنگ کامپیوتری
  3. دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری
  4. مراحل ترکیب رنگ کامپیوتری چیست؟
  5. قیمت ترکیب رنگ کامپیوتری
  6. خرید انلاین ترکیب رنگ کامپیوتری از فروشگاه رنگ انلاین
  7. ابزار مورد نیاز برای اجرای ترکیب رنگ کامپیوتری
  8. کاتالوگ ترکیب رنگ کامپیوتری
  9. سوالات متداول درباره ترکیب رنگ کامپیوتری
  10. اصول ترکیب رنگ در نقاشی ساختمانی

ترکیب رنگ کامپیوتری چیست؟

به طور کلی رنگ ها دارای دو گروه اصلی و فرعی می باشند . رنگ های اصلی ، رنگ های مادر می باشند که رنگ های دیگر از ترکیب آنان ایجاد می شوند . برای مثال رنگ قرمز و آبی رنگ های مادر می باشند که ترکیب آنان با یکدیگر موجب شکل گیری رنگ فرعی ِ بنفش خواهد شد . به همین صورت رنگ های فرعی دیگر از جمله صورتی ، نارنجی و یا … تشکیل خواهند شد . اما آنچه در این میان بسیار با ارزش است ، نسبت استفاده از هر کدام از رنگ های مادر ، برای تولید رنگ های فرعی می باشد . کم و یا زیاد شدن هر کدام از نسبت هایی که برای ایجاد رنگ های فرعی مورد استفاده قرار می گیرند ، می توانند تناژ رنگ ها را تغییر بدهند .

ترکیب کردن رنگ ها با یک دیگر مشکلات زیادی دارد و به راحتی امکان پذیر نیست. اگر شما مقدار یکی از رنگ ها را هم فراموش کنید کل ترکیب رنگ شما دچار تغییر می شود.

دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری این مشکل را حل کرده و ترکیب رنگ ها را برای ما بسیار اسان کرده. در این روش تنها کافی ست کد رنگ و قرار دادن رنگ سفید و خمیر رنگ های مصرفی را به دستگاه بسپارید تا برای دفعات متعدد بتوانید رنگ مورد نظر خود را به دست آورید.هر بار که به رنگ مورد نظر خود نیاز داشته باشید دستگاه آن را بدون کوچکترین تغییر در اختیار شما قرار می دهد.

مزایای سیستم ترکیب رنگ کامپیوتری

ترکیب رنگ کامپیوتری دارای مزایای بسیار زیادی می باشد . که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • عدم استفاده از چندین رنگ و مادر رنگ و دور ریختن مازاد آن از روی اجبار
  • استفاده بهینه از مقدار رنگ در ترکیب رنگ کامپیوتری
  • ارزان بودن ترکیب رنگ کامپیوتری
  • حذف خطای انسانی در ترکیب رنگ ها
  • ترکیب رنگ در مقدار کم
  • تکرار پذیر بودن در ترکیب رنگ
  • انتخاب ترکیب رنگ دلخواه مشتری
  • تنوع رنگی بالا
مزایای ترکیب رنگ کامپیوتری
خرید رنگ کامپیوتری

کاتالوگ ترکیب رنگ کامپیوتری

به برگه های رنگ شده ای که تهیه می شوند و هرکدام بیانگر یک کد رنگ هستند کالیته یا کاتالوگ رنگ های کامپیوتری گفته می شود.

کاتالوگ ها به گروه های چهار گانه «سیر، روشن، عمیق و ملایم» تقسیم می شوند و دارای ۲۰ هزار فام رنگی می باشند.

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

خرید انلاین ترکیب رنگ کامپیوتری از فروشگاه رنگ انلاین

بعد از پیشرفت تکنولوژی و پیدایش فروشگاه های آنلاین رنگ خرید رنگ های هنری و ملزومات آن به صورت آنلاین رو به گسترش رفت و با این پیشرفت ها رنگ های ترکیبی یا همان رنگ های کامپیوتری که شما در کاتالوگ رنگ انتخاب خودتون رو انجام میدادید و بعد کد رنگ انتخابی را با کامپیوتر ساخته و تحویل مشتری می شد هم دیگر به صورت آنلاین میتونید سفارش بدید. برای خرید رنگ کامپیوتری پیشنهادی میتوندید به سایت رنگ انلاین هم مراجعه کنید .

امروزه به دلیل استقبال بسیار زیادی که برای استفاده از رنگ کامپیوتری در مقایسه با سایر رنگ ها از جمله ، رنگ دکوراتیو ، رنگ روغنی ، رنگ پلاستیک و ... موجود می باشد ، افراد بسیاری در راستای ارائه این محصولات در حال فعالیت می باشند . انتخاب یک فروشگاه مناسب که بتواند با ارائه آگاهی و دانش شما را در رسیدن به بهترین و ایده آل ترین محصول یاری برساند ، بسیار با اهمیت می باشد . علاوه بر تمام موارد ذکر شده ، تضمین کیفیت کالا و پشتیبانی نیز از جمله ویژگی هایی می باشد که می تواند یک فروشگاه را از رقیبان خود متمایز کند .

فروشگاه رنگ آنلاین با ایجادی بستری کاربرپسندانه و همچنین با ارائه بهترین محصولات با برندهای تجاری فاخر ، می تواند بهترین خدمات را در زمینه خرید رنگ کامپیوتری در اختیار شما قرار دهد . برای اطلاع از شرایط با ما در ارتباط باشید .

قیمت ترکیب رنگ کامپیوتری

یکی از مزایای ترکیب رنگ کامپیوتری این است که فرد قبل از خرید رنگ و ترکیب ان می تواند از قیمت ان مطلع شود.ترکیب رنگ کامپیوتری بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه است. قیمت این رنگها شامل رنگ سفید، خمیر رنگ مصرفی و کارمزد می باشد. به طور کلی عاملی که باعث تفاوت قیمت رنگ می شود مقدار خمیر رنگ مورد استفاده است. هرچه رنگ تیره تر باشد مقدار خمیر مصرفی بیشتر بوده و بنابراین قیمت نهایی بیشتر است.

رنگ های کامپیوتری براساس کیفیت آنان دارای قیمت های متفاوتی می باشند . هرچه در ترکیب این رنگ های کامپیوتری از رنگ های بیشتری استفاده شود ، به مراتب دارای قیمت بالاتری نیز می باشند . از طرفی نوسانات بازار اقتصادی نیز می تواند در تعیین قیمت رنگ کامپیوتری بسیار موثر باشد .

برای اطلاع از قیمت رنگ کامپیوتری و نحوه خرید آن ، با فروشگاه رنگ آنلاین در ارتباط باشید .

کاربردهای رنگ کامپیوتری

رنگ های کامپیوتری به دلیل تنوع بسیار زیادی که دارند ، دارای طرفدارن متعددی می باشند . از این رنگ ها در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد . این روش می تواند موجب شکل گیری رنگ های بسیار جدید و زیبایی بشود که به خودی خود تاثیر بسزایی در زیبایی محیط خواهند داشت .

به طور مثال استفاده از رنگ کامپیوتری در فضای داخلی ساختمان و هماهنگی آنان با تجهیزات داخلی ساختمان ، می تواند محیطی بسیار پر انرژی و پویا ایجاد کند که برای ساکنین آن ، انرژی بخش باشد . زیرا به طور کلی استفاده از رنگ های خاص و پر انرژی در فضای داخلی ساختمان ها می تواند در روحیه افراد بسیار موثر باشد . به همین دلیل بسیاری از طراحان داخلی استفاده از این نوع رنگ ها در دکوراسیون داخلی را تا حد بسیار زیادی پیشنهاد می کنند . یکی از اصلی ترین کاربردهایی که برای استفاده از رنگ های کامپیوتری امروزه بسیار مشهود می باشد ، رنگ آمیزی دیوارها و همچنین استفاده در طراحی داخلی می باشد .

دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری

برای تهیه ی یک ترکیب رنگ کامپیوتری به دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری نیاز است.برای این کار نیاز به رنگ بیس و خمیر رنگ مورد نظر است. انتخاب دستگاه ترکیب رنگ، نیازمند توجه جدی به بیس سفید دستگاه و خمیر رنگ می باشد چون این کار در شباهت کامل رنگ به رنگ ذکر شده در کاتالوگ نقش فراوانی دارد.

برای این که رنگ تولید شده با کاتالوگ تفاوت زیادی نداشته باشد دستگاه باید دقت بالایی در تزریق خمیر در رنگ داشته باشد.

دستگاه به یک نرم افزار متصل است، نرم افزاری که اطلاعات همه کدرنگ ها را در خود تعریف شده دارد.

ترکیب رنگ کامپیوتری قابلیت تولید رنگ برای رنگ اکریلیک داخل ساختمان، رنگ اکریلیک نما و رنگ روغنی انواع فام های رنگ را دارد.

دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری

ترکیب رنگ کامپیوتری شامل چه مواردی است ؟

در ترکیب رنگ کامپیوتری در ابتدا با استفاده از کاتالوگ کد رنگی مورد نظر انتخاب می شود و سپس با استفاده از دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری ، رنگ مورد نظر تولید خواهد شد . در تولید رنگ های موجود در کاتالوگ ، میزان استفاده از خمیر رنگ سفید بسیار با اهمیت می باشد . زیرا کم و یا زیاد شدن میزان استفاده از خمیر سفید ، می تواند موجب تغییر تناژ رنگ ها و در نتیجه تفاوت در نتیجه نهایی خواهد شد .

دستگاه تولید رنگ کامپیوتری به نرم افزاری متصل است که با استفاده از این نرم افزار ، میزان دقیق استفاده از خمیر رنگ سفید و همچنین رنگ های دیگر به طور بسیار دقیقی تنظیم خواهد شد . در واقع با وجود این نرم افزار ، رنگ های موجود در کاتالوگ با بیشترین میزان دقت و حساسیت توسط نرم افزار تولید خواهند شد .

ترکیب رنگ کامپیوتری به چه صورت انجام می شود ؟

به طور کلی رنگ ها به دو دسته  رنگ اصلی و فرعی قابل تقسیم می باشند . برای تولید هر کدام از رنگ های فرعی ، ترکیب رنگ های اصلی با میزان و درصد بسیار دقیق الزامی می باشد . رنگ کامپیوتری دارای تنوع بسیار بالایی می باشد ، شکل گیری هر کدام از این رنگ ها وابسته به ترکیب میزان دقیق و درستی از خمیر رنگ سفید توسط دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری می باشد . با استفاده از نرم افزاری که به دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری متصل است ، رنگ ها با دقت بسیار بالایی ترکیب شده و کد رنگی مد نظر را تولید خواهند کرد .

برای وضوح بیشتر مطالب گفته شده ، ویدیو پیش رو را مشاهده کنید .

مراحل ترکیب رنگ کامپیوتری چیست؟

  1. ابتدا ترکیب رنگ بیس سفید و خمیر رنگ را وارد دستگاه می کنیم
  2. کد رنگ مشخص شده به دستگاه وارد می کنیم
  3. سپس بیس سفید که می تواند ۱ یا ۴ یا ۱۰ کیلویی باشد در بخش ویژه قرار داده می شود تا  دستگاه مقدار متناسبی از خمیر رنگ های مورد نیاز را به بیس سفید تزریق نماید.
  4. در مرحله بعد ظرف رنگ داخل میکسر گذاشته می شود تا به خوبی مخلوط گردد.
  5. رنگ اماده است.

ابزار مورد نیاز برای اجرای ترکیب رنگ کامپیوتری

  • قلم مو
  • غلطک 25 سانت نیمه قطور یا قطور
  • سینی رنگ برای غلطک بزرگ
  • روغن زیر کار پایه آب

اصول ترکیب رنگ در نقاشی ساختمانی

نقاشان ساختمانی برای ترکیب کردن رنگ های روشن رنگ سفید را با مادر رنگ مورد نظر ترکیب می کنند و برای تولید ترکیب رنگ های تیره رنگ سیاه را با مادر رنگ اصلی ترکیب می کنند.

  • رنگ سبز زیتونی از ترکیب رنگ گل ماش و ابی به دست می اید.
  • رنگ سبز فیروزه ای از ترکیب رنگ های ابی و زرد به دست می اید.
  • رنگ کرم استخوانی از ترکیب رنگ گل ماش و مقداری رنگ مشکی به دست می اید.

سخن پایانی

ترکیب رنگ کامپیوتری امروزه به علت تنوع رنگی بالا و ازادی کامل در انتخاب ترکیب رنگ مورد نظر بسیار مورد توجه قرار گرفته و پرطرفدار است. حتی توجه نقاشان ساختمانی برای رنگ کردن خانه را به خود جلب کرده.

پیشنهاد می شود برای اطلاع از رنگ های کامپیوتری و قیمت های ان به سایت رنگ انلاین مراجعه کنید.

6 نظر در “ترکیب رنگ کامپیوتری

  1. reza گفت:

    سلام و خسته نباشید . واقعا ممنون از اطلاعات کاملی که در مورد ترکیب رنگ کامپیوتری گذاشتید . برای اینکه قیمت این رنگ ها را بدونم با چه شماره ای باید تماس بگیرم ؟

    1. fatemeh dadashi گفت:

      با سلام . ممنون از پیامتون . برای دریافت اطلاعات با شماره 66266354 تماس حاصل فرمائید .

  2. مریم گفت:

    چه قدر مقاله کاملی بود . اگر فردی بدون هیچ آشنایی ا ترکیب رنگ کامپیوتری این مقاله رو بخونه واقعا در مورد این رنگ ها اطلاعاتش کامل میشه . این رنگ ها کلا چه تعداد هستن و آیا همه طیف های رنگیش قابل سفارش هست ؟

    1. fatemeh dadashi گفت:

      با سلام ، ممنون از پیامتون . این رنگ ها در حدود 1200 طیف رنگی می باشند . برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه موجودی با شماره 66266354 تماس حاصل فرمائید .

  3. ستاره گفت:

    سلام خسته نباشید . ترکیب رنگ کامپیوتری رنگ هایی هستند که تنوع خیلی زیادی دارند این رنگ ها همگی موجود هستند ؟ و سوال اصلیم اینه که میشه این رنگ ها رو برای داخل ساختمان و پذیرایی هم استفاده کرد ؟

    1. fatemeh dadashi گفت:

      با سلام . فروشگاه اینترنتی رنگ آنلاین با متنوع ترین رنگ ها در حال حاضر در حال فعالیت می باشد و می تواند برای انواع فعالیت های مرتبط با رنگ و ابزار در خدمت شما باشد . برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 66266354 تماس حاصل فرمائید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *