دسته‌بندی نشده

بازسازی ساختمان و مراحل ان

امروزه با توجه به این که هزینه های خرید خانه بسیار سرسام اور است اگر خانه ای دارید که معماری ان قدیمی شده و یا نیاز به تعمیر دارد شما می توانید با هزینه ای کمتر از خرید خانه ظاهری بی نقص و مدرن را برای خانه تان فراهم کنید.باز سازی ساختمان تنها به منظور مدرن سازی و یا به وجود اوردن ظاهری نو و جدید در خانه نیست. گاهی بازسازی می تواند به منظور جلوگیری از اسیب بیشتر زیرساخت ها و یا تعمیر قسمت های فرسوده شده مانند لوله کشی و..... باشد.

بازسازی خانه یک امر تخصصی است که برای ان باید برنامه ریزی دقیق و طراحی انجام شده و باید مراحل ان را به ترتیب  انجام داد.

فهرست مطالب
  • علت های بازسازی
  • مراحل بازسازی خانه
  • حرف اخر

علت های بازسازی

۱. بالا بودن هزینه خرید خانه جدید

۲. ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی خانه

۳. مدرن سازی

۴. تعمیر زیرساخت های خانه

در اینجا ۱۰ مرحله ی بازسازی را برای شما شرح دادیم

۱. صحبت با یک متخصص

مرحله ی اول برای شروع بازسازی مراجعه به یک فرد متخصص و با تجربه در زمینه ی بازسازی است.که برای انجام این کار و مشاوره ی تخصصی شرکت های فعال در این زمینه پیشنهاد می شود.بنا به تشخیص این متخصصین در میزان اسیب ساختمان و قسمت قابل تعمیر بازسازی را انجام می دهیم.

۲. براورد هزینه های بازسازی

با این که هزینه ی بازسازی نسبت به تعویض خانه بسیار کمتر است ولی گاهی می تواند با توجه به عمق اسیب و تعمیرات هزینه ی زیادی را دربر بگیرد. ابتدا باید هزینه ها را براورد کرد و نسبت به بودجه ی موجود طراحی را انجام داد و شروع کار کرد.

۳. طراحی داخلی و اصولی

از انجا بازسازی خانه یک امر تخصصی است بهتر است برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه با یک طراح زبده در این زمینه مشورت کنید تا یک طراحی اصولی متناسب با ساختمان شما انجام دهد.

۴. انتخاب یک تیم حرفه ای برای بازسازی

انتخاب یک تیم حرفه ای بخش مهمی از بازسازی است. یک تیم حرفه ای و بلده کار می توانند تمام مراحل بازسازی را به خوبی برنامه ریزی کنند و با رعایت اصول ایمنی کار را پیش ببرند و شما با خیالی راحت صفر تا صد کار خود را به ان ها بسپارید.

۵. تخریب

تخریب ساختمان یک امر بسیار حساس است که حتما باید زیر نظر کارشناسان صورت بگیرد. تخریب باید با توجه به استحکام و ایمنی ساختمان انجام شود تا از بروز هرگونه اسیبی جلوگیری شود.

۶. بازسازی قسمت های داخلی خانه

باز سازی قسمت های داخلی خانه شامل نازک کاری و بازسازی قسمت پذیرایی است که این قسمت از مهم ترین قسمت های خانه محسوب می شود زیرا زمان زیادی را در این قسمت خانه هستید و محل پذیرایی از میهمانان است.

۷. بازسازی دیوارها و کف

در بازسازی دیوار ها ابتدا با برسی استحکام و مقاومت دیوار تصمیم میگیریم نیاز به تخریب دارد یا نه و پس از ان شروع به نازک کاری میکنیم. بازسازی کف کاملا سلیقه ای است و این که از چه چیزی برای پوشش کف(پارکت، سنگ ، سرامیک...) خانه انتخاب کنید به عهده ی خودتان است.

۸. بازسازی آشپزخانه و تعویض کابینت ها

بازسازی اشپزخانه معمولا از پرهزینه ترین قسمت ها است. برای این کار باید تمامی شیرالات و کابینت ها تعویض شود. می توان از سنگ ها و کاشی های جدید برای محیط ان استفاده کرد.

۹. بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

بازسازی این قسمت ها شامل عایق بندی کف و دیواره ها، تعویض شیرالات و سنگ سرویس بهداشتی، تعویض روشویی و تعمیر لوله کشی می شود.

۱۰. چیدمان وسایل

اخرین مرحله چیدن وسایل و لذت بردن از محیط جدید و مدرن منزل خود است.

حرف پایانی

درست است هزینه ی بازسازی از تعویض خانه کمتر است اما باید به این موضوع توجه داشته باشین که  ایا ساختمان شما ارزش بازسازی را دارد ؟

 گاهی انقدر عمق اسیب و موارد تعمیری زیاد است که هزینه های سرسام اوری را به بار می اورد و یا ممکن است برخی قسمت ها انقدر فرسوده باشند که دیگر قابل تعمیر و بازسازی نباشند. پس همیشه بازسازی نمی تواند راه حل مناسبی برای فرار از خرید خانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *