دسته‌بندی نشده

رنگ دکوراتیو چیست

تا حالا به این فکرکردید چیزی که باعث جذاب و دلباز به نظر رسیدن خانه ی شما می شود چیست؟خوب معلومه! چیزی که از یک خانه فضایی با نشاط می سازد رنگ دیوارها و وسایل خانه است.اگر شما برای دیوارهای خانه رنگ مناسبی انتخاب کنید چیدمان وسایلتان خیلی ساده و راحت تر می شود.رنگ دکوراتیو می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد و محیطی جذاب را برای کار و یا زندگی شما فراهم کند.

فهرست مطالب
  • رنگ دکوراتیو چیست؟
  • چرا از رنگ دکوراتیو استفاده کنیم؟
  • عیوب رنگ دکوراتیو
  • ابزار مورد استفاده در رنگ دکوراتیو
  • تشخیص اشتباه رنگ دکوراتیو
  • انواع رنگ دکوراتیو
  • در اخر

رنگ دکوراتیو چیست؟

رنگ دکوراتیو یک رنگ ساختمانی جدید است که به تازگی وارد بازار شده و در همین مدت زمان کم با استقبال بی نظیر مردم و متخصصان و نقاشی ساختمانی مواجه شده.

رنگ دکوراتیو با تنوع رنگی بسیار بالا در بازار موجود است و می تواند بهترین انتخاب برای بازسازی منازل و ترمیم دیوارهای ضربه خورده باشد.

استفاده از این رنگ برای نقاشی کار اسانی نیست و نیاز به یک متخصص حرفه ای دارد تا بر روانشناسی رنگ ها تسلط داشته باشد و بتواند رنگی متناسب با روحیه ی افراد و وسایل اطراف انتخاب کند.

این متخصص باید اشنا به سنت ها و اداب و رسوم مختلف باشد تا بتواند رضایت مشتری هایی را که از فرهنگ های متفاوت هستند و خیلی با رنگ دکوراتیو اشنایی ندارند جلب کند.

چرا از رنگ دکوراتیو استفاده کنیم؟

برای این که قانع شوید چرا برای نقاشی دیوارها و بازسازی از رنگ دکوراتیو استفاده کنید به شرح مزایای این رنگ پرداختیم که می تواند انتخاب را برای شما اسان کند.

۱. از رنگ دکوراتیو می توان روی هرسطح یا هر وسیله ای استفاده کرد و اهمیتی ندارد که سطح زیرین رنگ از چه جنسی باشد.

۲. رنگ دکوراتیو کاملا بدون بو بوده و برای افرادی که به بوی رنگ حساسیت دارند بهترین انتخاب بوده و دیگر نیازی به ترک محل تا از بین رفتن بوی رنگ نیست.

۳. رنگ دکوراتیو دارای تنوع رنگی بسیار بالا بوده

۴. این رنگ می تواند تمام عیوب و مشکلات سطح زیرین خود را به خوبی بپوشاند برای همین رنگ دکوراتیو می تواند انتخاب مناسبی برای بازسازی منازل شما باشد

۵. این رنگ در مقابل رطوبت و الودگی استحکام و مقاومت بالایی دارد و میتواند انتخاب مناسبی برای محل های پر رفت و امد مانند محل کار باشد.

۶. این رنگ به راحتی و با هر ماده ی شوینده ای قابل شست و شو و تمیزکاری است.

۷. رنگ دکوراتیو به راحتی قابل ترمیم است.اگر یک قسمتی از این رنگ توسط ضربه و یا حوادث دچار اسیب شود به راحتی قابل ترمیم است و مثل روز اول می شود.

عیوب رنگ دکوراتیو

یکی از عیوب رنگ دکوراتیو این است که در ایران تولید نمی شود و برای استفاده از این رنگ باید به سراغ نمونه های خارجی رفت.

مشکل بعدی رنگ دکوراتیو که می توان به ان اشاره کرد یک بار مصرف بودن ابزار نقاشی مورد استفاده از این رنگ است و بعد از یک بار نقاشی دیگر قابل استفاده نیستند و همین باعث به وجود امدن هزینه های زیادی می شود.

ابزار مورد استفاده در رنگ دکوراتیو

  • قلم مو
  • رول
  • کاردک شانه
  • اسفنج
  • ریسمان
  • غلطک

تشخیص اشتباه  رنگ دکوراتیو

گاهی افراد اشتباها رنگ دکوراتیو را با رنگ پتینه اشتباه می گیرند و فکر می کند این دو رنگ یکسان هستند.

در حالی که اشتباه می کنند پتینه رنگی است که برای با ارزش وقدیمی نشان دادن اشیا استفاده می شود دارای ویژگی های کاملا متفاوت از رنگ دکوراتیو است.

رنگ دکوراتیو دارای تنوع رنگی بسیار بالا است ولی رنگ پتینه این ویژگی را ندارد.

انواع رنگ دکوراتیو

رنگ فلزی : یکی از مهم‌ترین مزایای پوشش های دکوراتیو فلزی این است که مانند میکروسمنت‌ها بر روی همه سطوح با هر اندازه و هر نوع فرم و شکل ظاهری قابل اجرا هستند. یعنی از کف گرفته تا دیوار، سقف، راه‌ پله و حتی سرویس‌های بهداشتی. پس هم بهداشتی‌تر هستند و هم تمیز کردن و ضدعفونی کردن آن‌ها بسیار ساده است.

رنگ سنگی: سنگ آنتیک که به عنوان سنگ دکوراتیو نیز شناخته می‌شود از قرار دادن قطعات شکسته سنگ و خرده سنگ کنار هم و چسباندن آن‌ها با ملات‌هایی که پایه زرینی دارند تولید می‌شوند.

رنگ جیر: این رنگ توسط چندین تولید کننده حرفه ای و کاربلد عرضه شده است.  اعمال آن بر روی سطوح مختلف نیز آسان است. تنها لازم است سطح پایه را آماده کنید و سپس رنگ را بر روی آن بزنید

 

در اخر

در این مطلب تا انجا که توانستیم به معرفی رنگ دکوراتیو پرداختیم. این رنگ با توجه به مزایایی که دارد بسیار کاربردی بوده و برای داشتن محیطی دلگشا و شاد مناسب است. اگر شما فردی حساس هستید که برای انتخاب رنگ زمان زیادی را صرف میکنید خرید رنگ دکوراتیو می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد تا با طیف رنگی وسیعی که دارد انتخاب را برای شما سریع تر کند تا زمان کمتری مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *