رنگ اکریلیک

آموزش اجرای رنگ آکریلیک

آموزش اجرای رنگ آکریلیک

آموزش اجرای رنگ آکریلیک ؛ با توجه به سطحی که برای رنگ آمیزی انتخاب شده است بسیار متفاوت می باشد . به طور کلی رنگ های آکریلیک به دسته ای از رنگ های صنعتی گفته می شود که دارای چسبندگی و درخشش بسیار بالایی بر روی سطوح می باشند و به همین دلیل برای بسیاری از افراد مورد پذیرش می باشد . مزایای بسیار زیادی که این جمله از رنگ ها دارا می باشند ، موجب شده است که استفاده از آنان در صنایع گوناگون از جمله طراحی و ساخت و ساز بسیار مورد توجه قرار بگیرد . برای اجرای رنگ های آکریلیک بر روی انواع سطوح هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و تنها با کمی تغییر در نحوه اجرای این نوع از رنگ ها ، می توان به بهترین صورت سطح گوناگون را از طریق این نوع از رنگ ها ، رنگ آمیزی کرد . رنگ های آکریلیک همانند رنگ های دیگری که از نسل جدید رنگ ها می باشند ، دارای مزایای بسیار زیادی می باشند . رنگ دکوراتیو و ترکیب رنگ کامپیوتری از جمله این رنگ ها می باشند که در مقایسه با رنگ روغنی و رنگ پلاستیک دارای طرفداران بسیار زیادی می باشند .

نحوه استفاده از رنگ آکریلیک

این نوع از رنگ ها به دلیل ویژگی ها و مزایای بسیار زیادی که در مقایسه با رنگ های سنتی دارا می باشند ، امروزه بسیار پر طرفدار می باشند و در طراحی های داخلی ساختمان ها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند . اجرای این نوع رنگ ها در مقایسه با رنگ های سنتی دارای سختی چندانی نمی باشد ، اما آنچه حائذ اهمیت می باشد توجه به این نکته است که نحوه اجرای رنگ های آکریلیک بر روی سطوح گوناگون بسیار متفاوت می باشد و در مراحل اجرا دارای تفاوت هایی می باشند که اگر به آنان توجه نشود ، سطح مورد نظر به زیبایی رنگ آمیزی نخواهد شد . به طور کلی رنگ آمیزی سطوح گوناگون با استفاده از رنگ آکریلیک به صورت زیر قابل تقسیم می باشد .

  • اجرای رنگ آکریلیک بر روی سطوح فلزی

به طور کلی اجرای این نوع از رنگ ها برروی سطوح فلزی چندان ساده نمی باشد و عموما استفاده از این نوع رنگ ها بر روی سطوح فلزی پیشنها نمی شود ولی درصورتیکه چاره ای جز استفاده از این نوع رنگ ها بر روی فلزات نداشته باشید ، در ابتدا باید با استفاده از ضد زنگ و یا پوشش های روغنی به عنوان آستر بر روی سطوح فلزات ، سطوح آنان را برای رنگ آمیزی توسط این نوع رنگ ها آماده کنید و بعد به رنگ آمیزی بپردازید . اخیرا رنگ های آکریلیک مناسب برای فلزات تولید شده است که امکان استفاده از این نوع رنگ ها بر روی فلزات را ساده کرده و مقاومت آنان در برابر رطوبت و ضربه و عوامل خارجی بیشتر کرده است .

اجرای رنگ آکریلیک بر روی سطوح فلزی

اجرای رنگ آکریلیک بر روی سطوح فلزی

  • اجرای رنگ آکریلیک بر روی سطوح گچی

برای رنگ آمیزی سطوح گچی ، حتما باید مدت زمانی در حدود 20 تا 30 روز از کچ کاری گذشته باشد و کچ به طور کامل خشک شده باشد . برای اجرای این نوع از رنگ ها بر روی سطوح گچی در ابتدا باید سطح توسط روغن های مخصوص روغن کاری بشود که برای اجرای این نوع رنگ ها مناسب باشد . رنگ اکریلیک بر پایه آب می باشد بنابراین روغن های مورد استفاده نیز باید بر پایه آب باشند که بتوانند به راحتی با یکدیگر همخوانی داشته و رنگ آمیزی بی عیب و نقصی را بوجود بیاورد .

اجرای رنگ آکریلیک بر روی سطوح گچی

اجرای رنگ آکریلیک بر روی سطوح گچی

  • اجرای رنگ آکریلیک بر روی کاغذ دیواری

برای استفاده این نوع از رنگ ها بر روی کاغذ دیواری ، در ابتدا باید از استقامت کاغذ دیواری اطمینان حاصل کرد و هر قسمتی از آن که به نوعی دارای برجستگی و یا سستی می باشد ، اصلاح بشود . برای استفاده از رنگ آکریلیک بر روی کاغذ دیواری ، روغن کاری آن بسیار با اهمی می باشد ولی توجه کنید که استفاده از روغن هایی که موجب برآمدگیکاغذ دیواری می شوند را کنار بگذارید . برای کاغذ دیواری هایی که دارای برجستگی می باشند استفاده از رنگ آکریلیک مات بسیار مناسب می باشد .

اجرای رنگ آکریلیک بر روی کاغذ دیواری

اجرای رنگ آکریلیک بر روی کاغذ دیواری

  • اجرای رنگ آکریلیک بر روی سطوح سیمانی

برای رنگ آمیزی سطوح سیمانی از طریق این نوع از رنگ ها ، در ابتدا باید با استفاده از واترجت ، سطح سیمان به طور کامل شستشو داده بشود و بعد از اینکه به طور کامل خشک شد با استفاده از پرایمر سطح مورد نظر را برای رنگ آمیزی آماده کنیم .

اجرای رنگ آکریلیک بر روی سطوح سیمانی

اجرای رنگ آکریلیک بر روی سطوح سیمانی

رنگ آکریلیک دیوار سفید

این نوع از رنگ ها ، دسته ای از رنگ های ساختمانی می باشند که دارای مزایای بسیار زیادی می باشند و به همین دلیل امروزه در صنایع گوناگونی پر کاربرد می باشند . این نوع از رنگ ها در 3 نوع مات ، براق و نیمه براق قابل استفاده می باشند و نوع نیمه براق آن در صنعت ساخت و ساز و طراحی داخلی بسیار پر استفاده می باشد . این نوع از رنگ ها به طور کلی بر پایه حلال آب می باشند و به همین دلیل برای رقیق کردن آن نیاز به تینر و یا مواد شبیه به آنان وجود ندارد . به دلیل ساختاری که این نوع از رنگ ها دارا می باشند بدون بو می باشند و هیچ کونه حساسیتی در زمان اجرا ایجاد نخواهند کرد .

رنگ آکریلیک به دلیل سرعت بالایی که برای خشک شدن دارند ، برای بسیاری از افراد در صنایع گوناگون مورد قبول می باشند . آنان می توانند بر روی انواع سطوح اجرا بشوند و تنها با تغیی ردر مراحل اجرا و رنگ آمیزی آنان می توان سطوح گوناگون را به بهترین شکل رنگ آمیزی کرد . این نوع از رنگ ها بعد از اجرا به هیچ عنوان پوسته پوسته نمی شوند و دارای انعطاف بالایی می باشند . برای استفاده از این نوع رنگ ها برای صنایع گوناگون ، طیف رنگی بالایی وجود دارد .

رنگ آکریلیک دیوار سفید

رنگ آکریلیک دیوار سفید

نحوه استفاده از رنگ آکریلیک روی چوب

چوب ها از جمله بهترین و پر کابردترین مصالح طبیعی می باشند که از گذشته تا به امروز درهر صنعتی بسیار پر استفاده و مفید می باشند . کاربرد بسیار متنوع چوب ها موجب شده است که نیاز به تنوع رنگی آنان برای صنایع گوناگون وجود داشته باشد . برای ایجاد تنوع رنگی مورد انتظار از چوب ها ، استفاده از رنگ آکریلیک بسیار مناسب می باشد . این رنگ ها می توانند با اجرای گام به گام مراحلی با اهمیت بر روی سطوح چوب ، ظاهری بسیار شیک و درخشنده برای چوب ها ایجاد کنند . مراحل رنگ آمیزی چوب ها به صورت زیر می باشد :

  • سنباده زدن و آماده کردن سطح چوب که براساس سطح چوب می توان با استفاده از سنباده کاغذی و یا اسفنجی صورت بگیرد .
  • از بین بردن گرد و غبار موجود بر روی سطح چوب با استفاده از دستمال گرد گیری و یا یک دستمال مرطوب به منظور پاک کردن کامل سطح چوب و از بین بردن تمام ناحالصی ها
  • آستر کشی سطح چوب با استفاده از قلم مو و یا اسپری قبل از اجرای رنگ آکریلیک بسیار ضروری می باشد ، زیرا موجب بسته شدن منفذ باز و ایجاد یک سطح کاملا صاف و مناسب برای رنگ آمیزی می شود .
  • زمانی برای خشک شدن آستر در نظر بگیرید و اطمینان پیدا کنید که دارای سطحی صاف می باشد و در غیر این صورت مجددا با استفاده از سنباده سطح ان را صاف کرده و دوباره آستر کشی بکنید .
  • بااطمینان از خشک بودن سطح مورد نظر ، می توانید رنگ آکریلیک را بر روی آن اجرا کنید .
نحوه استفاده از رنگ آکریلیک روی چوب

نحوه استفاده از رنگ آکریلیک روی چوب

اجرای رنگ آکریلیک روی دیوار گچی

برای اجرای این نوع از رنگ ها بر روی دیوارهای گچی ، استقامت و سطح گچ دارای اهمیت زیادی می باشد و به همین دلیل است که قبل از اجرای این نوع از رنگ ها بر روی سطح گچی ، باید دیوار سنباده کشیده بشود و اگر نیاز به بتونه دارد ، با استفاده از بتونه ایرادات آن برطرف بشود . بعد از برطرف کردن و اصلاح دیوارهایی که با استفاده ازگچ ، پوشش داده شده اند ، استفاده از روغن برای سطح روی آنان بسیار ضروری می باشد . با استفاده از روغن مناسبی که با رنگ های آکریلیک پایه حلال آب همخوانی داشته باشند ، می توانید سطح را به راحتی برای اجرای رنگ آکریلیک آماده کنید .

این نوع از رنگ ها دارای تنوع بالایی می باشند و به دلیل ساختار منحصر بفرد آنان ، از جمله رنگ هایی محسوب می شوند که دوست و حامی محیط زیست می باشند ، زیرا بدو بو می باشند و هیچ گونه مواد شیمیایی در ساخت آنان وجود ندارد . این نوع از رنگ ها هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کنند و برای اجرای بر روی انواع سطوح از جمله بتنی ، سفالی ، گچی  و … قابل استفاده می باشند .

اجرای رنگ آکریلیک روی دیوار گچی

اجرای رنگ آکریلیک روی دیوار گچی

اجرای رنگ آکریلیک روی رنگ روغنی

رنگ های روغنی از جمله پر کاربردترین رنگ های سنتی می باشند که در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفته اند . با پیشرفت تکنولوژی و ابداع روش های نوین ، امروزه رنگ های آکریلیک می توانند بهترین جایگزین برای رنگ های سنتی باشند زیرا در مقابل آنان دارای مزیت های بسیار زیادی می باشند و به همین دلیل برای بسیاری از افراد در طراحی ساختمان ها ، در اولویت می باشند . برای اجرای رنگ های آکریلیک بر روی رنگ های روغنی رعایت مواردی بسیار ضروری می باشد زیرا در صورت عدم توجه به آنان ، سطح مورد نظر دارای ظاهر مناسبی نخواهد شد .

در ابتدا باید اطمینان داشته باشیم که مدت زمان زیادی از اجرای رنگ روغنی بر روی سطح مورد نظر گذشته است و رنگ روی سطح کاملا خشک شده است . از آنجا که رنگ های روغنی بر پایه حلال نفتی می باشند بنابراین در مقابل نفوذ آب مقاوم می باشند و نیاز است که برای اجرای رنگ هایی چون رنگ آکریلیک که بر پایه حلال آب می باشند ، سطحی که با استفاده از رنگ های روغنی پوشش داده شده است را با استفاده از ابزارهای گوناگون ، خراش داده تا برای رنگ آمیزی و نفوذ مناسب بشوند . برای چسبندگی رنگ های آکریلیک بر روی این نوع سطوح استفاده از تری سدیم فسفات بسیار ضروری می باشد زیرا به اجرای یک نقاشی زیبا و بدون عیب و نقص کمک می کند . در پایان بعد از اجرای مراحل بیان شده ، می توان رنگ های آکریلیک را با تنوع و طیف رنگی بسیار متنوع بر روی این نوع دیوارها استفاده کرد .

اجرای رنگ آکریلیک روی رنگ روغنی

اجرای رنگ آکریلیک روی رنگ روغنی

اجرای رنگ آکریلیک روی رنگ پلاستیک

رنگ های پلاستیک دارای سطح و ظاهری نسبتا زبر می باشند و در مقابل رنگ های روغنی بسیار سریع تر خشک می شوند . این نوع رنگ ها می توانند در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند ولی بیشترین کاربرد آنان برای رنگ آمیزی سقف می باشد . امروزه رنگ هایی که از نسل جدید می باشند به دلیل ویژگی های متمایز آنان می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ های پلاستیک باشند . برای اجرای رنگ های آکریلیک بر روی رنگ های پلاستیک ، در ابتدا باید سطح مورد نظر به طور کامل بتونه کاری بشود و از آنجا که هزینه این نوع فعالیت ها زیاد می باشد ، امکان لکه گیری نیز توسط نقاشان ماهر میسر می باشد .

رنگ های پلاستیک قابل شستشو نمی باشند و نمی توانند مقاومت سطوح را در برابر عوامل گوناگون افزایش دهند و به همین دلیل استفاده از رنگ های جدید و پر کابرد که دوستدار و حامی محیط زیست می باشند ، می تواند جایگزین بسیار مفیدی برای این نوع از رنگ ها باشد .

اجرای رنگ آکریلیک روی رنگ پلاستیک

اجرای رنگ آکریلیک روی رنگ پلاستیک

نحوه استفاده از رنگ آکریلیک روی بوم

این نوع رنگ ها به دلیل سرعت بالایی که در خشک شدن دارا می باشند در صنعت نقاشی بسیار مفید می باشند زیرا امکان اجرای سطوح گوناگون و لایه ای بر روی یکدیگر را فراهم می کنند و از طرفی به دلیل اینکه این نوع از رنگ ها بر پایه حلال آب می باشند می توانند بدون بروز هیچ حساسیتی برای افراد گوناگون مورد استفاده قرار گرفته و به خلق نقاشی های بسیار زیبا کمک بکند .

تنوع در طیف رنگی این نوع از رنگ ها از دلایلی می باشد که موجب شده است برای بسیاری از افرادی که در زمینه هنر و نقاشی در حال فعالیت می باشند ، بسیار مورد توجه قرار بگیرند . برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، با فروشگاه رنگ آنلاین در ارتباط باشید .

نحوه استفاده از رنگ آکریلیک روی بوم

نحوه استفاده از رنگ آکریلیک روی بوم

قیمت رنگ آکریلیک دیوار

قیمت رنگ و محصولات رنگی با توجه به نوع و کاربرد آنان بسیار متنوع می باشد و از طرفی به دلیل عدم ثبات بازار اقتصادی امکان تعییت قیمت قطعی برای کالاها موجود نمی باشد . فروشگاه رنگ آنلاین با داشتن سابقه ای درخشان در زمینه ارائه انواع رنگ و ابزار آنان ، می تواند شما را در راستای خریدی کاملا هوشمندانه و مقرون به صرفه یاری کند . برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

قیمت رنگ آکریلیک دیوار

قیمت رنگ آکریلیک دیوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *