رنگ اکریلیک

انواع رنگ آکریلیک

انواع رنگ آکریلیک

انواع رنگ آکریلیک  ؛ براساس کاربرد آن بسیار متغیر می باشد . این رنگ ها بر پایه رزین آکریلیک می باشند که رزین های مورد استفاده در آنان از پلیمریزاسیون اسید آکریلیک ، متاکریلیک اسید و مشتقات آنان بوجود می آید . رنگ های آکریلیک به طور کلی بر دو پایه آب و حلال می باشند . این نوع رنگ ها در صنایع گوناگون و به خصوص در صنعت ماشین سازی بسیار پر کاربرد می باشند . تنوع طیف رنگی در رنگ های آکریلیک موجب شده است که این نوع رنگ ها در صنعت ساخت و ساز نیز دارای طرفدارن بسیار زیادی باشند . رنگ های آکریلیکی که بر پایه آب می باشند ، دارای ویژگی هایی از جمله ضد بو و ضد حساسیت می باشند و از این رو در صنعت ساخت و ساز دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشند . این رنگ ها می توانند در زیبایی ساختمان ها و بخش های گوناگون آن تاثیر بسزایی داشته باشند و  برای اجرای آنان در بخش های گوناگون ساختمان ، هیچ محدودیتی وجود ندارد . برای آشنایی بیشتر با انواع رنگ های آکریلیک ، مقاله پیش رو را تا انتها دنبال کنید .

انواع رنگ آکریلیک برای چوب

چوب ها از جمله محصولات طبیعی می باشند که استفاده از آنان دارای قدمت بسیار زیادی می باشد . چوب ها به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند که در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند . یکی از پر کاربردترین استفاده انواع گوناگون چوب ها در صنعت ساخت و ساز می باشد . در این صنعت استفاده از چوب بسیار کاربردی و متنوع می باشد و به همین دلیل تنوع رنگی چوب ها می تواند در تاثیرگذاری آن بسیار موثر باشد . یکی از بهترین روش هایی که به واسطه آن می توانیم به رنگ آمیزی چوب ها بپردازیم ، استفاده از رنگ های آکریلیک در رنگ آمیزی چوب ها می باشد . استفاده از این نوع رنگ ها می تواند در زیبایی و مقاومت بیشتر چوب ها بسیار موثر باشد اما آنچه در این میان با اهمیت می باشد ، چگونگی استفاده از این نوع رنگ ها برای رنگ آمیزی چوب ها می باشد .

برای استفاده از این نوع رنگ ها برای چوب ، وجود ابزارهایی از قبیل ، کاغذ سنباده ریز ، آستر چوب ، رنگ آکریلیک ، قم مو ، برس اسفنجی ، کاسه آب و حوله بسیار ضروری می باشد . مراحل رنگ آمیزی چوب با استفاده از رنگ های آکریلیک به صورت زیر می باشد :

  • برای استفاده از این نوع رنگ ها به فضایی باز و با تهویه ای بسیار مناسب نیاز دارید . این نوع رنگ ها ممکن است بوی زیادی تولید کنند که در حین کار موجب سر درد شما بشود ، به همین دلیل استفاده از یک محوطه باز و بزرگ و همچنین استفاده از ماسک برای رنگ آمیزی چوب ها توسط رنگ های آکریلیک به شدت توصیه می شود .
  • سطح چوب را با استفاده از ابزارهایی چون سنباده و مشابه آن ، کامل صیقل داده و از هر گونه گرد و غبار پاکیزه کنید . اگر سطح چوب به هر دلیلی دارای برآمدگی های مختلف و همچنین ناهمواری های متعددی باشد ، قطعا در زمان رنگ آمیزی نمی تواند ظاهری مناسب ایجاد کند .
  • استفاده از پرایمر برای رنگ آمیزی اکثر سطوح بسیار ضروری می باشد . استفاده از پرایمر موجب می شود که سطح دارای چسبندگی مناسب و ایده آلی برای رنگ آمیزی باشد . استفاده از پرایمر موجب می شود که رنگ مورد استفاده در سطح چوب دارای ماندگاری و طول عمر بالاتری باشد .
  • در این مرحله می توانید با مقدار کمی رنگ آکریلیک ، رنگ آمیزی چوب را آغاز کرده و در صورت نیاز با آب و حوله رنگ های اضافه و نشت داده شده را پاک کنید ، از این طریق می توانید چوبی با سطحی زیبا و صیقل داده شده تولید کنید که دارای رنگ های متنوعی می باشد .
انواع رنگ آکریلیک برای چوب

انواع رنگ آکریلیک برای چوب

انواع رنگ آکریلیک دیوار

رنگ های آکریلیک دارای تنوع بسیار زیادی می باشند و برای انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرند . در ابتدا تنها سطوحی که قابلیت استفاده از این نوع رنگ ها بر روی آنان امکان پذیر نبود ، سطوح فلزی گوناگونی بودند که به هیچ عنوان امکان اجرای رنگ های آکریلیک بر روی آنان میسر نبود . با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و ارائه روش های نوین ، امروزه حتی امکان استفاده از این نوع رنگ ها بر روی سطوح فلزی نیز موجود می باشد . رنگ های آکریلیک بر روی انواع دیوارها و با هر پوششی از جمله ، آجر ، سیمان ، گچ و بتن قابل اجرا می باشد و تنها مراحل انجام کار می باشد که برای اجرای این نوع رنگ ها متفاوت می باشد .

در استفاده از رنگ های آکریلیک که جز رنگ های نسل جدیدی مانند رنگ دکوراتیو و ترکیب رنگ کامپیوتری می باشند ، در مقایسه با رنگ های سنتی از قبیل رنگ روغنی و رنگ پلاستیک ، این نوع رنگ ها دارای سرعت بیشتری برای خشک شدن می باشند و در مدت زمان بسیار کوتاهی خشک می شوند . این رنگ ها به دلیل اینکه بر پایه آب می باشند ، معمولا ضد بو و ضد حساسیت می باشند و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفته اند . رنگ های آکریلیک برای اجرا نیاز به مراحل خاصی می باشند ولی سختی اجرای آنان در برابر رنگ های سنتی بسیار کمتر می باشد . این نوع رنگ ها ضد آب می باشند و بعد از اجرا روی انواع سطوح می توانند مقاومت سطح را تا حد بسیار زیادی در برابر نور خورشید و عوامل خارجی افزایش دهند .

انواع رنگ آکریلیک دیوار

انواع رنگ آکریلیک دیوار

انواع رنگ آکریلیک هنری

رنگ های اکریلیک در صنایع بسیار گوناگونی پر کاربرد می باشند . استفاده از این نوع رنگ ها به دلیل مزایای بسیار زیاد آنان ، در سال های اخیر بسیار رونق پیدا کرده است . از این نوع رنگ ها می توان در انواع فعالیت های هنری از قبیل مجسمه سازی ، پتینه ، نقاشی و … استفاده کرد . اجرای این نوع رنگ ها بر روی سطوح گوناگون از جمله ، شیشه ، سفال ، چوب ، کاغذ و … امکان پذیر می باشد . رنگ های آکریلیک هنری نرم و خامه‌ای است و  می‌توان آنها را مستقیم از تیوب ، مخلوط با یک محیط آکریلیک یا با آب استفاده کرد . با استفاده از رنگ ضخیم با چاقوی پالت به راحتی می‌توان بافت برجسته‌ای را بدست آورد و بدون ترس از ترک خوردگی ، قسمت‌های بزرگی را ایجاد کرد .

یکی از مهم ترین ویژگی های رنگ های هنری ، دوفازی نشدن آنان می باشد .  منظور از دوفازی نبودن این رنگ ها ، عدم جداسازی پیگمنت های رنگی و رزین می باشد و علاوه بر این ، در صورت بسته بندی مناسب این نوع رنگ ها ، به هیچ عنوان رنگ های آکریلیک هنری خشک نخواهند شد . رنگ های آکریلیک در مقایسه با رنگ های سنتی زودتر خشک می شوند و دارای طیف رنگی بیشتری می باشند . رنگ‌های اکریلیک هنری با آب رقیق می‌شوند و لذا با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد . این نوع رنگ ها برای رقیق شدن به آب نیاز دارند و به دلیل اینکه در هنگام اجرا بر روی سطوح گوناگون ، حساسیت ایجاد نمی کنند ، بسیار مفید و پر کاربرد می باشند .

انواع رنگ آکریلیک هنری

انواع رنگ آکریلیک هنری

انواع رنگ آکریلیک ساختمان

رنگ های آکریلیک به طور کلی بر دو پایه آب و حلال می باشند . رنگ هایی که بر پایه آب می باشند ، به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارا می باشند ، در صنایع گوناگونی از جمله صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند و برای تمام سطوح مناسب می باشند . رنگ های آکریلیک ساختمان به دلیل اینکه بر پایه آب می باشند ، دارای سرعت بسیار بالایی برای خشک شدن می باشند و همچنین ضد آب می باشند . استفاده از این نوع رنگ ها در ساختمان ، به دلیل تنوع و طیف رنگی بسیار زیادی که دارا می باشند ، بسیار قابل توجه می باشد . برای رنگ‌آمیزی سطوح با رنگ اکریلیک می‌توان از غلتک ، قلم مو و پیستوله استفاده کرد .

انواع رنگ آکریلیک ساختمان

انواع رنگ آکریلیک ساختمان

قیمت رنگ آکریلیک برای چوب

چوب ها به دلیل مصارف بسیار بالایی که در صنایع گوناگون دارا می باشند ، دارای طرفدارن بسیار زیادی می باشند . تنوع رنگ برای چوب ها به دلیل کاربرد بسیار زیاد آنان ، الزامی می باشد . رنگ آمیزی چوب ها از جمله روش هایی می باشد که برای ایجاد تنوع رنگی و طیف های رنگی گوناگون چوب ها مورد استفاده قرار می گیرد .

رنگ آکریلیک مورد استفاده برای رنگ آمیزی چوب ها ، دارای مزایای بسیار زیادی می باشد و از انواع بهترین رنگ هایی می باشد که برای چوب ها مورد استفاده قرار می گیرد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت و نحوه سفارش انواع رنگ های آکریلیک ، فروشگاه انترنتی رنگ آنلاین را دنبال کنید .

قیمت رنگ آکریلیک برای چوب

قیمت رنگ آکریلیک برای چوب

بهترین مارک رنگ آکریلیک ساختمانی

رنگ ها به دلیل کاربرد بسیار زیادی که دارا می باشند در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند . به طور کلی رنگ ها به دو دسته رنگ های صنعتی و ساختمانی قابل تقسیم می باشند که هر کدام در جایگاه خود دارای مزایای بسیار زیادی می باشند . رنگ های صنعتی بیشتر در صنایع کشاورزی و از قبیل آنان و در جهت افزایش طول عمر و افزایش مقاومت سطوح گوناگون در برابر عوامل طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد ، در صورتیکه استفاده از رنگ های ساختمانی به دلیل زیبایی و رفع عیوب سطوح گوناگون در بخش های مختلف ساختمان می باشد .

به دلیل کاربردی بودن انواع رنگ های صنعتی و ساختمانی در صنایع گوناگون ، در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان در راستای تولید و ارائه محصولات رنگی با کیفیت در حال فعالیت می باشند . برندهای تجاری بسیاری هم اکنون در سراسر کشور ، در حال تولید بهترین و با کیفیت ترین رنگ های مورد استفاده در صنایع گوناگون می باشند . فروشگاه اینترنتی رنگ آنلاین ، با سابقه ای درخشان در زمینه ارائه انواع محصولات رنگی و ابزارهای آنان و همچنین با داشتن نمایندگی های متنوع و قرارداد با بهترین برندهای تجاری در زمینه ارائه رنگ ، می تواند شما را در زمینه خریدی آگاهانه و مقرون به صرفه یاری کند .

بهترین مارک رنگ آکریلیک ساختمانی

بهترین مارک رنگ آکریلیک ساختمانی

 قیمت رنگ آکریلیک 12 کیلویی

رنگ های آکریلیک دارای تنوع قیمت بسیار زیادی می باشد و امکان قیمت گذاری دقیق و ثابت برای رنگ های همچون این چنین رنگ ها میسر نمی باشد . برای اطلاع دقیق از قیمت رنگ آکریلیک ، فروشگاه اینترنتی رنگ آنلاین را دنبال کنید .

در ادامه توجه شما را به تماشای ویدئویی در ارتباط با رنگ های دکوراتیو جلب می نمائیم .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *