رنگ اکریلیک, رنگ روغنی

رنگ آکریلیک بهتر است یا روغنی

رنگ آکریلیک بهتر است یا روغنی

رنگ آکریلیک بهتر است یا روغنی ؛ سوالی است که برای بسیاری از افراد در نقاشی ساختمان بسیار چالش برانگیز می باشد . در پاسخ به این سوال ، عوامل بسیار متفاوتی تاثیرگذار می باشند و بسته به انتخاب شما و انتظارات شما از رنگ انتخابی ، می توانید گزینه ای متفاوت را در نظر بگیرید . به طور کلی رنگ های جدید از جمله رنگ دکوراتیو ، رنگ آکریلیک و ترکیب رنگ کامپیوتری در مقایسه با رنگ های قدیمی و سنتی از جمله رنگ روغنی و رنگ پلاستیک دارای تنوع رنگی بسیار بیشتری می باشند و همین طیف های گوناگون رنگی موجب شده است ، عده ی بسیاری این نوع رنگ ها را به عنوان رنگ ساختمان انتخاب بکنند ، در صورتیکه این دو نسل از رنگ ها دارای مزایا و معایب گوناگونی در مقایسه با یکدیگر می باشند که در ادامه به بررسی آنان پرداخته می شود .

رنگ آکریلیک چیست ؟

رنگ ها به طور کلی به دو دسته ساختمانی و صنعتی قابل تقسیم می باشند . رنگ های ساختمانی در مقایسه با رنگ های صنعتی دارای تنوع بسیار بالایی می باشند و بیشتر از جنبه زیبایی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند . رنگ آکریلیک یکی از پر کاربردترین رنگ های ساختمانی می باشد که در بسیاری از بخش های داخلی و خارجی ساختمان ها و از جنبه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد . رنگ های آکریلیک به دلیل ویژگی های خاصی که دارا می باشند ، بسیار پر طرفدار می باشند . این رنگ ها بعد از اجرا بر روی سطوح گوناگون ، به سرعت خشک شده و امکان رنگ آمیزی مجدد برای آنان وجود دارد . با استفاده از رنگ آکریلیک امکان مقاوم سازی سطوح بیشتر می شود ، زیرا این نوع از رنگ ها از موادی تولید شده اند که آنان را در برابر آب مقاوم کرده و به نوعی سطوح را ضد آب می کند .

رنگ های آکریلیک از موادی تشکیل شده است که به هیچ عنوان از مواد مضر و محصولات نفتی برخوردار نمی باشد و این موضوع سبب شده است که این نوع از رنگ ها به نوعی از دوستداران محیط زیست محسوب شده و هیچ آسیبی برای طبیعت نخواهند داشت . ساختار این نوع رنگ ها به گونه ای می باشد که بعد از رنگ آمیزی به هیچ عنوان پوسته پوسته نمی شوند و علت آن ، انعطاف پذیری بالایی می باشد که برای این نوع رنگ ها موجود است . ب طور کلی رنگ های آکریلیک از بهترین انتخاب ها برای استفاده در بخش های مختلف داخلی و خارجی ساختمان می باشد .

رنگ آکریلیک چیست ؟

رنگ آکریلیک چیست ؟

رنگ روغنی چیست ؟

رنگ روغنی از نسل های قدیمی رنگ هایی می باشد که در صنایع گوناگونی از جمله نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد . رنگ روغنی از جمله پر طرفدارترنن رنگ هایی می باشد که برای نقاشی دیوار و سقف در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل آن مزیت هایی می باشد که این نوع از رنگ ها در مقایسه با نسل جدید رنگ ها دارا می باشند . رنگ های روغنی ر پایه حلال نفتی می باشند و به همین دلیل در زمان استفاده می توانند بوی بسیار نامناسبی ایجاد کنند که برای حفظ و امنیت طبیعت و محیط زیست نیز کاربردی نخواهد داشت ، اما حلال بودن آنان بر پایه نفت موجب شده است که قابلیت شستشو و مقاومت بالایی در برابر آب داشته باشند و به همین دلیل برای بسیاری از افراد خوشانید و کاربردی تلقی بشوند .

رنگ روغن دارای تنوع بالایی نمی باشد و از آنجا که پایه حلال نفتی می باشد ، سرعت بسیار کمی برای خشک شدن بعد از رنگ آمیزی خواهد داشت . این به آن معنا می باشد که بعد از اجرای رنگ های روغنی بر روی دیوار و سطوح مختلف ، مدت زمان بسیار زیادی در مقایسه با رنگ های نسل جدید سپری خواهد شد تا این دسته از رنگ ها خشک بشوند و این نشان دهنده ی این موضوع می باشد که اجرای رنگ های روغنی در برابر رنگ های آکریلیک بسیار سخت تر می باشد . برای اجرای رنگ های روغنی ، زیر سازی کار دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و قبل از رنگ آمیزی دیوار و سقف ها ، انجام یک سری فعالیت های زیرسازی از قبیل بتونه کاری ، سنباده و … ضروری می باشد ، زیرا در غیر این صورت نتبجه نهایی چندان مطلوب و مورد پسند نخواهد بود .

رنگ روغنی چیست ؟

رنگ روغنی چیست ؟

تفاوت رنگ آکریلیک و روغنی

رنگ ها به طور کلی در صنایع گوناگون دارای کاربرد بسیار زیادی می باشند . رنگ ها به دو دسته رنگ های ساختمانی و صنعتی قابل تقسیم می باشند که تفاوت آنان در کاربردهایی می باشد که این دو دسته دارا می باشند . رنگ های ساختمانی رنگ هایی می باشند که بیشتر از جنبه زیبایی در ساختمان ها و بخش های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و امکان رفع عیوب سطوح از طریق آنان امکان پذیر می باشد ، در مقابل رنگ های صنعتی ، رنگ هایی می باشند که بیشتر در حفظ طول عمر سطوح و جهت محافظت آنان در مقابل عوامل طبیعی و غیر طبیعی صورت می گیرد . رنگ های آکریلیک و روغنی از جمله رنگ های ساختمانی می باشند که در سطوح گوناگون قابل استفاده می باشند . این رنگ ها هر یک دارای مزیت ها و ویژگی هایی می باشند که می توانند در شرایط گوناگون بر دیگری اولویت داشته باشند .

از جمله تفاوت هایی که می توان برای این دو دسته از رنگ ها در نظر گرفت ، عبارتند از :

  • پایه حلال

رنگ های آکریلیک دارای پایه حلال آب بوده و به همین دلیل با آب رقیق می شوند ، درصورتیکه رنگ روغنی دارای پایه حلال نفتی می باشد و برای رقیق شدن نیاز به نفت و مشتقات آن دارد .

  • قابلیت شستشو

رنگ های روغنی به دلیل ساختار آنان ، صد در صد دارای قابلیت شستشو می باشند در صورتیکه این ویژگی برای رنگ های آکریلیک بسیار کم رنگ تر می باشد .

  • بدون بو

رنگ های آکریلیک بدون بو می باشند و به نوعی دوستدار محیط زیست می باشند ، درصورتیکه رنگ های روغنی این چنین نمی باشند .

  • سرعت خشک شدن

رنگ های اکریلیک بعد از رنگ آمیزی به سرعت خشک شده در صورتیکه رنگ های روغنی نیاز به زمان بسیار بیشتری  خواهند داشت .

  • انعطاف پذیری

رنگ های آکریلیک دارای مقاومت بسیار بالاتری در مقایسه با رنگ های روغنی می باشند و به ندرت دارای ترک و خوردگی می شوند .

  • تنوع رنگ

رنگ های روغنی دارای طیف رنگی بسیار محدودی در مقایسه با رنگ های آکریلیک می باشند .

  • زیرسازی

قبل از اجرای رنگ روغنی ، زیرسازی کار دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد در صورتیکه برای اجرای رنگ های آکریلیک نیازی به زیرسازی کار وجود ندارد .

تفاوت رنگ آکریلیک و روغنی

تفاوت رنگ آکریلیک و روغنی

ترکیب رنگ آکریلیک با رنگ روغنی

رنگ های نسل جدید در مقایسه با رنگ هایی که از گذشته مورد استفاده قرار می گرفته اند دارای تفاوت های بسیار زیادی می باشد ، برای مثال تفاوت رنگ آکریلیک و پلاستیک و یا حتی تفاوت رنگ روغن و پلاستیک بسیار زیاد می باشد و برای ترکیب آنان ، شناخت ویژگی های آنان و همچنین رعایت یک سری امور بسیار ضروری می باشد . آنچه در این میان لازم به ذکر است ، تفاوت رنگ های روغنی و آکریلیک در نحوه ترکیب آنان با یکدیگر بر روی سطوح می باشد . قطعا بسیاری از افراد در حال حاضر در منازل و حتی محیط های کاری خود سطوحی دارند که از نسل گذشته رنگ ها برای رنگ آمیزی آنان انتخاب شده است و اکنون قصد تغییر رنگ دیوارها و سقف به رنگ های نسل جدید را دارند . امکان پیاده سازی رنگ های آکریلیک بر روی رنگ های روغنی میس می باشد ، اما در اجرای این نوع رنگ ها باید گام هایی به درستی طی بشود تا نتیجه نهایی بسیار مطلوب و مورد پسند باشد .

  • گام اول

برای استفاده از رنگ های آکریلیک بر روی سطوحی که قبلا توسط رنگ های روغنی رنگ آمیزی شده است ، حتما باید مدت زمان طولانی ( یک ماه ) از زنگ آمیزی سطوح گذشته باشد و رنگ های روغنی کاملا خشک شده باشند .

  • گام دوم

برای استفاده از رنگ های آکریلیک بر روی رنگ های روغنی ، در ابتدا باید سطح زیرین که توسط رنگ های روغنی ، رنگ آمیزی شده است ، توسط سنباده خراشیده بشود و دلیل این موضوع ، مقاومت بسیار زیادی می باشد که رنگ های روغنی در برابر آب و رطوبت دارا می باشند و با ایجاد خراشیدگی بر روی آنان ، این مقاومت کاهش خواهد یافت .

  • گام سوم

رنگ اکریلیک که بر پایه آب می باشد نمی تواند بر روی رنگ هایی که بر پایه حلال نفتی می باشند ، بچسبند و همین دلیل ممکن است بعد از زمان بسیار کوتاهی پوسته پوسته بشوند . برای حل این مشکل نیاز به یک چسبنده برای سطح ما بین این دو رنگ ضروری می باشد ، از تری سدیم فسفات ، به عنوان یک شوینده صنعتی می توان به این منظور استفاده کرد و بر روی سطوح خراشیده شده اعمال کرد .

  • گام چهارم

در این مرحله سطح زیرین به درستی برای استفاده از رنگ های آکریلیک آماده شده است و به راحتی می توان رنگ های آکریلیک را قاعده و اصول خودشان بر روی دیوارها و سطوح اجرا کرد .

ترکیب رنگ آکریلیک با رنگ روغنی

ترکیب رنگ آکریلیک با رنگ روغنی

کدام رنگ آکریلیک بهتر است ؟

رنگ های آکریلیک از نسل جدید رنگ ها می باشند که به هیچ عنوان دارای بو نمی باشند و به این دلیل دارای طرفدارن بسیار زیادی در زمینه نقاشی انواع ساختمان ها می باشند . این نوع از رنگ ها به دلیل طیف رنگی بالایی که دارا می باشند برای بسیاری از افراد جذاب و کاربردی می باشند ، اما انچه با اهمیت است انتخاب رنگی می باشد که علاوه بر زیبایی هایی که می تواند در ظاهر کار ایجاد کند ، در کیفیت نیز بی رقیب باشد . رنگ های آکریلیک دارای انطعاف بالایی می باشند و به همین دلیل در زمان خشک شدن پوسته پوسته نمی شوند ولی در زمان انتخاب این نوع از رنگ ها ، انتخاب یک برند تجاری با کیفیت بسیار ضروری می باشد .

فروشگاه رنگ آنلاین با داشتن قرارداد کاری و نمایندگی های معتبر بهترین برندهای تجاری رنگ ، می تواند شما را در زمینه خریدی هوشمندانه و مقرون به صرفه یاری برساند .

کدام رنگ آکریلیک بهتر است ؟

کدام رنگ آکریلیک بهتر است ؟

کدام رنگ روغنی بهتر است ؟

رنگ های روغنی از نسل رنگ های قدیمی و با سابقه می باشند که با داشتن پایه حلال نفتی ، می توانند به عنوان رنگی با ویژگی قابلیت شستشو ، برای بسیاری از افراد کاربردی و مناسب تلقی بشوند . این رنگ ها دارای مزیت های بسیار زیادی می باشند و به دلیل اینکه زیرسازی برای آنان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ، اجرا و پیاده سازی آنان دارای سختی بیشتری در مقایسه با رنگ های نسل جدید می باشد . در انتخاب رنگ های روغنی ، انتخاب یک برند تجاری معتبر بسیار با اهمیت می باشد .

فروشگاه رنگ آنلاین با داشتن قرارداد کاری و نمایندگی های معتبر بهترین برندهای تجاری رنگ ، می تواند شما را در زمینه خریدی هوشمندانه و مقرون به صرفه یاری برساند .

کدام رنگ روغنی بهتر است ؟

کدام رنگ روغنی بهتر است ؟

تفاوت قیمت رنگ آکریلیک با روغنی

به طور کلی امروزه ، به دلیل عدم ثبات بازار و شرایط اقتصادی امکان قیمت گذاری بر روی کالاها وجود ندارد و به همین دلیل نیاز است که برای اطلاع قیمت دقیق این نوع از رنگ ها ، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید . فروشگاه رنگ آنلاین با ارائه انواع رنگ های ساختمانی و صنعتی و همچنین ابزارهای مورد نیاز آنان ، تلاش می کند تا به بهترین صورت ، مخاطبان خود را به مشتریانی وفادار تبدیل کند .

در ادامه توجه شما را به تماشای ویدئویی در ارتباط با رنگ های آکریلیک دعوت می کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *