رنگ دکوراتیو

انواع رنگ دکوراتیو

رنگ دکوراتیو چوب

انواع رنگ دکوراتیو ؛ با توجه به کاربرد آن بسیار زیاد می باشد . رنگ دکوراتیو از جمله نسل جدیدی از رنگ ها می باشند که با توجه به تنوع آنان در صنعت و به ویژه دکوراسیون داخلی پر طرفدار می باشند . این نوع از رنگ ها به دلیل اینکه در هر محیطی می توانند موجب روح بخشی و افزایش انرژی ساطع شده از آن محیط بشوند ، بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند . رنگ های دکوراتیو دارای دسته بندی های بسیار زیادی می باشند که برای اجرا و پیاده سازی هر کدام از آنان ، نیاز به ابزارها و وسایل مخصوصی می باشد ، زیرا که هر کدام دارای سبک و ویژگی های منحصربفرد خود می باشند و به شیوه ای خاص قابل پیاده سازی می باشند . برای آشنایی بیشتر با انواع رنگ دکوراتیو ، مقاله پیش رو را تا انتها دنبال کنید .

رنگ دکوراتیو چیست ؟

استفاده از رنگ از دیرباز در بسیاری از فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها مرسوم بوده است . این رنگ ها چندان تنوع رنگی نداشتند و در سبک هایی ساده و اغلب تکراری مورد استفاده قرار می گرفته اند . با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی نسل جدیدی از رنگ ها تولید شده اند که در مقایسه با رنگ هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته اند ، دارای مزایای بسیار زیادی می باشند و به موجب وجود همین مزایا ، برای بسیاری از افراد ، مقبول بوده اند . این نوع از رنگ ها به رنگ های دکوراتیو و یا نقاشی های دکورتیو شناخته شده اند . دلیل نام گذاری این نوع از رنگ ها ، تنوع رنگی و طرحی بسیار زیادی می باشد که برای آنان وجود دارد و در بسیاری از موارد دقیقا شبیه به نقاشی می مانند .

این نوع از رنگ ها بدون بو می باشند و به سادگی بر روی هر سطحی قابل اجرا می باشند ، این به آن معنا نیست که برای اجرای این نوع از رنگ ها ، نیاز به یک نیروی ماهر نباشد ، بلکه نشان دهنده این می باشد که اجرای آنان توسط یک نیروی کار ماهر ضروری و در مدت زمان بسیار کمی قابل انجام می باشد . اگر این رنگ ها توسط یک نیروی کار ماهر انجام شود ، طول عمر بالایی داشته و می تواند تمام عیوب سطوح را بپوشاند . رنگ های دکوراتیو عاری از هر گونه قارچ و باکتری می باشند و به همین دلیل می توانند برای بسیاری از افراد ، بسیار مفید و مورد پذیرش باشند . برای اجرای سبک های گوناگونی که در این نوع رنگ ها وجود دارد ، نیاز به ابزارها و تجهیزات خاصی می باشد .

انواع رنگ دکوراتیو

انواع رنگ دکوراتیو

ابزار رنگ دکوراتیو

برای اجرای رنگ های دکوراتیو نیاز به یک نیروی کار ماهر ضروری می باشد . زیرا استفاده از این نوع رنگ ها در مقایسه با رنگ هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته اند مانند رنگ روغنی ، رنگ پلاستیک ، ترکیب رنگ کامپیوتری و … به نوعی پیشرفته تر می باشد و نیاز به ابزارهای جدیدتری نیز پیدا می کنند . به طور کلی استفاده از قلم مو و غلطک و همچنین ابزارهایی از این قبیل برای هر نوع رنگ آمیزی الزامی است ولی رنگ های دکوراتیو گاهی دارای طرح هایی می باشند که برای اجرای انان ، استفاده از ابزارها و وسایلی خاص ، الزامی می باشد . برای مثال ، از وسایل مورد نیاز برای پیاده سازی سبک های گوناگون این نوع از رنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شانه
  • ریسمان
  • برس های خاص
  • ابزارهای مورد نیاز و ویژه برای طراحی و نقش زدن ، مانند اسفنج ، پارچه و …
  • کاردک
  • رول
  • پارچه هایی از جنس پوست حیوانات

بسته به نوع و سبک مورد استفاده در رنگ های دکوراتیو و همچنین طرح های انتخاب شده برای دکوراسیون ، ابزارهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند . تسلط رنگ کار برای اجرای درست این نوع سبک ها به ابزارها و تجهیزات ، بسیار الزامی می باشد .

قیمت رنگ دکوراتیو

رنگ های دکوراتیو دارای قیمت های بسیار متنوعی می باشند . از جمله مواردی که می تواند در تعیین قیمت این محصولات رابطه مستقیمی داشته باشد ، متریال و جنس رنگ ها و مواد مورد استفاده می باشد و به تناسب مرغوب بودن آنان ، قیمت آنان نیز افزایش پیدا خواهد کرد . علاوه بر تمام موارد ذکر شده ، طرح انتخابی برای اجرا بر روی سطوح بسیار با اهمیت می باشد ، زیرا هرچه طرح انتخابی دارای جزئیات بیشتری باشد ، اجرای آن نیز به مراتب سخت تر و زمان گیرتر می باشد و براساس آن نیز دارای قیمت بالاتری می باشد .

از جمله عوامل مهم دیگری که می تواند در تعیین قیمت اجناس و کالاها تاثیر گذار باشد ، عدم ثبات بازار اقتصادی می باشد و به همین دلیل نمی توان قیمت قطعی برای کالاها در نظر گرفت . فروشگاه رنگ آنلاین ، با ارئه انواع رنگ های دکوراتیو و همچنین تنوع قیمت بالا ، می تواند بهترین گزینه برای خرید رنگ و ابزار آن باشد . برای اطلاع از قیمت این محصول و همچنین نحوه سفارش آن ، رنگ آنلاین را دنبال کنید .

انواع رنگ هنری

رنگ های هنری به طور کلی دارای تقسیم بندی های بسیار زیادی می باشند که هر کدام برای کاربردهایی خاص مورد استفاده قرار می گیرند . این نوع رنگ ها هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند که انتخاب آنان ، تا حد زیادی به موارد مورد استفاده از آنان ، وابسته می باشد . برای مثال شاید رنگ های آکریلیک در مقایسه با رنگ های روغنی دارای مزایای بسیاری باشند ، اما بعضی از سبک های هنری تنها با استفاده از رنگ های روغنی قابل پیاده سازی می باشند و بالعکس . بنابراین انتخاب هر کدام از این رنگ ها ، تا حد زیادی به سلیقه و کاربرد مورد انتظار از آنان ، وابسته می باشد . بعضی از رنگ های هنری عبارتند از :

  • رنگ روغن
  • جوهر
  • رنگ آکریلیک
  • رنگ گواش
  • رنگ آبرنگ
  • رنگ مولتی سرفیس
  • رنگ سرامیک هور
  • اسپری رنگ دوپلی کالر
  • رنگ مولتی دکور چاکد
  • رنگ ترک
  • رنگ پودری
  • رنگ تخته سیاه
  • رنگ شاپان
  • رنگ کهنه کاری
  • واکس انگشتی

انواع رنگ آکریلیک

رنگ های آکریلیک بر پایه رزین های آکریلیک می باشند که از پلیمریزاسیون اسید آکریلیک و مشتقات آن حاصل می شود . این رنگ ها به طور کلی دارای 2 دسته ، پایه آب و پایه حلال می باشند . این رنگ ها در گذشته بیشتر برای اتومبیل مورد استفاده قرار می گرفته اند ، اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی ، استفاده از این نوع رنگ ها در ساختمان ها و همچنین به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ های روغنی بوده است . این نوع از رنگ ها دارای مزایای بسیار زیادی می باشند ، به طور مثال ، از این نوع رنگ ها به عنوان رنگ های استخری و طراحی روی پارچه و همچنین رنگ تزئینی برای داخل ساختمان استفاده می شود .

رنگ آکریلیک پایه آب ، قابل حل در آب می باشد و بعد ا رنگ آمیزی به سرعت خشک می شوند و به همین دلیل دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر آب می باشند و در مقابل رنگ آکریلیک پایه حلال ، یکی از رنگ های پر کاربرد در در رنگ های ترافیکی می باشند . در واقع رنگ های ترافیکی به دلیلاینکه بر پایه رزین های آکریایپلیک ترموپلاست می باشند و دارای خواص فیزیکی و مکانیک بالایی هستند ، برای استفاده رنگ های پایه حلال مناسب تر می باشند . برای شناخت بیشتر این نوع از رنگ ها ، رنگ آنلاین را دنبال کنید .

 

انواع رنگ آکریلیک

رنگ دکوراتیو صدفی یکی از انواع رنگ های دکوراتیو می باشد ، که به دلیل کاربرد و رنگ منحصربفرد آن ، دارای طرفدارن بسیار زیادی می باشد . فروشگاه رنگ آنلاین با ارائه انواع رنگ های دکوراتیو از جمله رنگ دکوراتیو صدفی ، می تواند شما را در راستای خریدی هوشمندانه و بسیار مقرون به صرفه کمک کند . جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه ، رنگ آنلاین را دنبال کنید .

رنگ دکوراتیو چوب

رنگ دکوراتیو چوب بیشتر برای خویش سازها مورد استفاده قرار می گیرد . برای رنگ آمیزی چوب ها ، در ابتدا سطح چوب را به طور کامل سنباده می کشند که داری سطحی صیقل داده بشود ، در مرحله بعد با استفاده از رنگ های دکوراتیو به رنگ آمیزی این نوع از چوب ها پرداخته می شود . می توان چنین در نظر گرفت که رنگ های دکوراتیو ، بیشتر برای دست سازهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند .

در ادامه توجه شما را به ویدئویی در ارتباط با رنگ های دکوراتیو جلب می نمائیم .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *