رنگ دکوراتیو

آموزش اجرای رنگ دکوراتیو

آموزش اجرای رنگ دکوراتیو ؛ بسیار با اهمیت می باشد ، زیرا رنگ دکوراتیو دارای تنوع بسیار بالایی می باشد و هر کدام برای پیاده سازی ، نیازمند ابزار و تجهیزات مربوط به خود می باشند . در اجرای رنگ دکوراتیو ، تعدد ابزار گوناگون موجب شده است که هر شخصی قادر به انجام و پیاده سازی درست ِ این گونه رنگ ها نباشد . در واقع این نوع از رنگ ها نسل جدیدی از رنگ ها می باشند که تسلط رنگ کار در اجرای آنان ، از ملزومات می باشد . برای شناخت بیشتر انواع رنگ های دکوراتیو و شیوه اجرای آنان ، پیشنهاد می شود مقاله پیش رو را تا انتها دنبال کنید .

رنگ دکوراتیو چیست ؟

رنگ های دکوراتیو نسل جدیدی از رنگ ها می باشند که در مقایسه با سایر رنگ ها ، از قبیل رنگ روغنی ، رنگ پلاستیک ، ترکیب رنگ کامپیوتری و … دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشند . کاربردی بودن این نوع رنگ ها موجب شده است که امروزه در صنعت و به ویژه دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار بگیرند . این رنگ های دارای تنوع بسیار بالایی می باشند و برای اجرای هر کدام از آنان تکنیک و ابزارهایی خاص الزامی می باشد . برای اجرا و پیاده سازی این نوع از رنگ ها ، تخصصِ خاصی نیاز نیست ، اما آنچه بارز است ، جدید بودن این نوع سبک در مقایسه با سبک های قدیمی و سنتی می باشد و بهتر است برای اجرای درست و بی عیب و نقص آن ، از یک نقاش با تجربه کمک بگیریم .

رنگ های دکوراتیو برای اجرا ، براساس نوع و کاربردشان ، دارای ابزارهای گوناگونی می باشند و وابسته به نوع منتخب شما ، این ابزارها منحصربفرد می باشند . برای یک نقاش ضروری است که به تمام ابزار کار خود و همچنین تکنیک های مورد نیاز برای پیاده سازی طرح های مد نظر شما تسلط کافی داشته باشد که بتواند طرحی زیبا و بدون هیچ گونه مشکلی برای شما ایجاد کند تا از این طریق زیبایی محیط داخلی ساختمان شما را دو چندان کند .

آموزش اجرای رنگ دکوراتیو پتینه

پتینه یکی از بخش های رنگ های دکوراتیو می باشد که در آن ، پتینه کار تلاش می کند با استفاده از رنگ های روشن کننده ، تیره کننده و همچنین رنگ های دکوراتیو ، ظاهری کاملا فرسوده و قدیمی برای اجسام تولید کند . در این روش پتینه کار با ایجاد فاصله بین جسم اصلی و سطح زیرین آن ، تلاش می کنند با تکنیک های منحصربفرد خود ، ظاهر اجسام را به قدیمی ترین حالت ممکن دربیاورند . در این سبک ، رنگ سبز فسفات شده ، پر استفاده ترین رنگی می باشد که توسط پتینه کار مورد استفاده قرار می گیرد .

انجام این نوع از رنگ های دکوراتیو در محیط های داخلی ساختمان ها ، تا حد بسیار زیادی به تناسب با سایر بخش های محیط و همچنین تمام وسایل و تجهیزات آن ، وابسته می باشد . عدم هماهنگی بین رنگ های و طرح های مورد استفاده در این روش با بخش های دیگر محیط ، می تواند ظاهری نامناسب و غیر متعارف در ساختمان شما ایجاد کند که طبیعتا برای هیچ فردی قابل پذیرش نمی باشد . آنچه در اجرای این نوع سبک های نقاشی بسیار با اهمیت می باشد ، شناخت روان شناسی رنگ ها و همچنین تسلط کافی بر قوانین طراحی دکوراسیون داخلی می باشد .

آموزش اجرای رنگ دکوراتیو صدفی

رنگ صدفی در میان انواع رنگ های دکوراتیو ، دارای طرفدارن بسیار زیادی می باشد . این نوع رنگ ها در هر بخشی از دکوراسیون داخلی ، از جمله دیوارها ، سقف و بخش های مختلف دیگر ، مورد استفاده قرار می گیرند . رنگ صدفی دارای ماهیتی خنثی و شیک می باشد که استفاده از آن در طراحی های داخلی موجب جلوه ای ویژه به فضا خواهد شد . این رنگ ها برای انواع ساختمان ها از جمله ، اداری ، مسکونی و تجاری قابل استفاده می باشند و هیچ گونه محدودیتی برای اجرای آن ها در فضا و محیط های متفاوت وجود ندارد .

رنگ های صدفی معمولا بر دو پایه قابل تولید و ارائه می باشند که شامل رنگ های صدفی بر پایه آب و رنگ های صدفی بر پایه محلول می باشند . از این نوع رنگ ها می توان برای جلا بخشیدن و یا درخشندگی بیشتر سطوح بخصوص در طراحی های پتینه کاری استفاده کرد و از آنجا که پتینه کاری امروزه بسیار پرکاربرد می باشد ، این نوع رنگ ها نیز دارای کاربرد بسیاری می باشند . با استفادده از رنگ های دکوراتیو صدفی ، نقاش می تواند به زیبایی تاثیرگذاری و جلوه محیط را بیشتر کرده و با لوکس نایش دادن محیط ، ارزش مادی و معنوی آن را افزایش دهد .

آموزش اجرای رنگ دکوراتیو روستیک

همواره تمامی انسان ها به دنبال تغییر و تحول می باشند . این نوع تغییر و تحول می تواند از سبک زندگی تا حتی شرایط پوششی آنان قابل تغییر باشد . گاهی استفاده از فلزات گوناگون و پر زرق و برق و گاهی سادگی که از دل طبیعت می آید ، برای آنان جذاب  می باشد . سبک روستیک و یا روستایی ، سبکی است که در آن ، افراد با الهام از طبیعت و تلاش برای حفظ سادگی و آرامش موجود در طبیعت ، سعی در تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان های خود دارند . این سبک به هیچ عنوان به منزله خانه هایی با نمای تار و تاریک و ظاهری نمور نمی باشد ، بلکه این سبک نشان دهنده زیبایی و زنده بودن تمام عناصر موجود در طبیعت می باشد و نور و درخشندگی موجود در این سبک ، حرف اول را می زند .

در این سبک تلاش می شود با استفاده از چوب های طبیعی که تراش نخورده اند و سطحی کاملا طبیعی دارند ، به دکوراتیو کردن فضای داخلی پرداخته شود . در این نوع سبک ، استفاده از پوست حیوانات و همچنین تمام عناصر طبیعی ، می تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای فرش مورد استفاده قرار بگیرد . استفاده از بزرگ نمایی یکی از بارزترین ویژگی هایی می باشد که در این نوع دکوراسیون مورد استفاده قرار گرفته و می تواند در کنار استفاده از گل و گیاهان متعدد ، جلوه ای بی نظیر از زیبایی طبیعت را به تصویر بکشد .

آموزش اجرای رنگ دکوراتیو سارونتا

سارونتا محصولی است که بر پایه حلال بوده و از سوسپانسیون رنگ های مختلفی تشکیل شده است . این رنگ ها اغلب دارای تنوع بالایی می باشند و زمانیکه خشک می شوند ، هر کدام به طور مجزا و به طور کاملا تصادفی ، طرحی خاص و منحصربفرد ایجاد کرده و از سایر رنگ ها نیز مجزا می شوند . این رنگ ها بعد از خشک شدن می توانند ظاهری بسیار زیبا و خیره کننده به وجود بیاورند و افکت های بی نظیر پلی کروماتیک و بازتاب خیره کننده نور از آنها ، نمایی بسیار خیره کننده خواهد داشت .

آموزش اجرای رنگ دکوراتیو سواحلی ( شنی ماسه ای )

همان طور که بیان شد ، رنگ های دکوراتیو دارای تنوع بسیار بالایی می باشند و این تنوع می تواند موجب ایجاد و شکل گیری سبک های گوناگونی باشد . یکی از این نوع رنگ ها ، رنگ ها سواحلی و یا شنی ماسه ای می باشد که امروزه در بسیاری از بخش های طراحی داخلی پر کاربرد می باشند . این نوع رنگ ها در درون خود دارای دانه های شن می باشند و حل شدن شن در آنان ، می تواند جلوه ای خیره کننده از این نوع رنگ ها بوجود بیاورد . در هنگام استفاده از این نوع رنگ ها در بخش های مختلف محیط مد نظر شما ، شن های موجود در آنان ، می تواند نمایی بسیار خیره کننده بر روی سقف ، دیوارها و یا … ایجاد کند .

رنگ های دکوراتیو ساحلی در دو نوع سیلور و گلد قابل تولید و سفارش می باشند که هر کدام با توجه به نیاز شما و همچنین کاربرد مورد انتظار شما ، دارای ویژگی هایی خاص و منحصربفرد می باشند . با استفاده از خمیر یونیورسال ، امکان شکل گیری رنگ هایی مضاف بر رنگ های ذکر شده بوجود آورد که همچنان از زیبایی آنان بهره مند می باشند . برای تهیه این نوع رنگ ها ، خمیر یونیورسال را به رنگ سیلور اضافه کرده و امکان شکل گیری رنگ های جدید را میسر می کند .

آموزش اجرای رنگ دکوراتیو تارعنکبوتی

رنگ های دکوراتیو تار عنکبوتی یکی دیگر از انواع رنگ های دکوراتیو است که امروزه بسیار پرکاربرد می باشند . این نوع رنگ ها همان طور که از اسم آنان روشن است ، دارای جلوه ای همانند تارهای عنکبوت می باشند . در زمان اجرای این نوع رنگ ها ، نوعی حالت کشسانی برای آنان ایجاد شده و با رنگ های مختلف شکلی شبیه به تارهای عنکبوت ایجاد می کنند . رنگ های دکوراتیو تار عنکبوتی دارای دو نوع شاین و صدفی می باشند که هر کدام در جایگاه خود ، دارای زیبایی ای خاص و منحصربفرد می باشند .  این نوع رنگ ها با تغییر زاویه و تابش نور ، دارای افکت ها و جلوه های گوناگونی می شوند و به هیچ عنوان دارای بو نمی باشند .

از مهم ترین ویژگی این نوع از رنگ ها ، غیر اشتعال بودن آنان می باشد که آنان را جز طرفداران و حامیان محیط زیست کرده است . این نوع از رنگ های دکوراتیو به راحتی قابل اجرا و پیاده سازی می باشند و در پیاده سازی آنان ، تنها تجربه می تواند شما را کمک کند . این نوع از رنگ ها به دلیل زیبایی خاص و منحصربفردی که دارا می باشند برای بخش های مختلف قابل استفاده می باشند و هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از آنان وجود ندارد . اجرای این نوع از رنگ ها بر روی تابلوهای دکوراتیو ، دارای نقش و جلوه ی بسیار زیبایی خواهد بود و به همین دلیل استفاده از آنان ، بر روی تابلوهایی با رنگ های خاص بسیار پیشنهاد می شود . ترکیب رنگ های تار عنکبوتی با سایر رنگ های دکوراتیو ، می تواند نقش ها و طرح هایی خاص ایجاد کند که استفاده از آنان در هر محیطی و متناسب با هر سلیقه ای ، بسیار مناسب می باشد .

آموزش اجرای رنگ دکوراتیو استوکو

این نوع رنگ دکوراتیو برای اجرا در طراحی داخلی دارای سطحی بسیار زیبا و تاثیرگذار می باشد . زیبایی این نوع از رنگ ها به نوعی تداعی کننده سطح صاف و صیقل داده شده سنگ مرمر می باشد که بر پایه رزین آکریلیک می باشد . برای اجرای این نوع از رنگ ها ، ماله و کاردک کافی است و نیاز به ابزار خاص دیگری الزامی نمی باشد . این نوع از رنگ ها دارای محدودیت برای اجرای روی سطوح نمی باشند و به راحتی به عنوان یک پوشش دهنده مناسب برای انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرند . تنها مورد الزامی در هنگام استفاده از این نوع رنگ ها بر روی سطوح گوناگون از جمله گچ ، دیوار ، چوب و … استفاده از یک پرایمر مناسب و به عنوان زیر کار برای انجام این نوع از رنگ ها می باشد .

این نوع از رنگ ها بدون بو و غیر اشتغال می باشند و به همین دلیل به عنوان رنگ هایی که طرفدار و حامی محیط زیست می باشند ، مورد پذیرش عموم قرار گرفته اند . برای اجرای این گونه رنگ ها از صاف بودن ، خشک بودن و تمیز بودن سطح زیرین آنان ، اطمینان پیدا کنید ، زیرا عدم رعایت این موارد نمی تواند در یک اجرای بی غیب و نقص به شما کمک بکند . اگر احساس می کنید که سطح زیرین این نوع از رنگ ها ، نیاز به اطلاح دارد و یا باید ترمیم شود ، با استفاده از بتونه آکریلیک ابتدا آن را صاف کرده و سپس با استفاده از آستر دکو پرایمر سطح را یکنواخت کنید .

 

 

1.     آموزش اجرای رنگ دکوراتیو چگونه است ؟

رنگ های دکوراتیو برای اجرا ، براساس نوع و کاربردشان ، دارای ابزارهای گوناگونی می باشند و وابسته به نوع منتخب شما ، این ابزارها منحصربفرد می باشند . برای یک نقاش ضروری است که به تمام ابزار کار خود و همچنین تکنیک های مورد نیاز برای پیاده سازی طرح های مد نظر شما تسلط کافی داشته باشد که بتواند طرحی زیبا و بدون هیچ گونه مشکلی برای شما ایجاد کند تا از این طریق زیبایی محیط داخلی ساختمان شما را دو چندان کند .

2.     آموزش اجرای رنگ دکوراتیو چه مزایایی دارد ؟

آموزش اجرای رنگ دکوراتیو بسیار با اهمیت می باشد ، زیرا دارای تنوع بسیار بالایی می باشد و هر کدام برای پیاده سازی ، نیازمند ابزار و تجهیزات مربوط به خود می باشند . در اجرای رنگ دکوراتیو ، تعدد ابزار گوناگون موجب شده است که هر شخصی قادر به انجام و پیاده سازی درست ِ این گونه رنگ ها نباشد . در واقع این نوع از رنگ ها نسل جدیدی از رنگ ها می باشند که تسلط رنگ کار در اجرای آنان ، از ملزومات می باشد

3.     چگونه می توان آموزش اجرای رنگ دکوراتیو را مشاهده کرد ؟

فروشگاه اینترنتی رنگ آنلاین با سابقه ای درخشان در زمینه ارائه انواع رنگ ها و ابزار آنان و همچنین قرارداد با برندهای تجاری مشهور و شناخته شده ، می تواند شما را در زمینه آموزش و آشنایی با این نوع از رنگ ها مطلع کند . برای اطلاعات بیشتر ، ما را دنبال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *