پتینه کاری

پتینه کاری دیوار

عکس پتینه کاری

پتینه کاری دیوار؛ یکی از بهترین روش ها برای بازسازی و تغییر دکوراسیون منازل و به طور کلی فضای داخلی ساختمان ها می باشد . پتینه کاری روی دیوار به علت مزایای بسیاری که دارد ، در میان انواع مختلف روش ها ، بسیار ر طرفدار می باشد و طراحان داخلی به دلیل تنوع بالایی که در این روش وجود دارد ، با دست باز توانایی پیاده سازی ایده های خلاقانه خود را می توانند داشته باشند . پتیه کاری روی دیوار به شیوه های مختلفی قابل اجرا می باشد و از طرح های گوناگونی متناسب با محیط داخلی منازل می توان استفاده کرد . آنچه در پتینه کاری و اجرای آن با اهمیت است ، هماهنگی و رعایت اصولی است که عدم توجه به آنان ، نتیجه ی مطلوبی حاصل نخواهد کرد . برای شناخت بیشتر این روش ،  رنگ آنلاین و مقاله پیش رو را تا انتها دنبال کنید .

پتینه کاری چیست ؟

پتینه کاری به هنری گفته می شود که در آن ، با استفاده از رنگ های روشن کننده ، تیره کننده و حتی مات به اجسام و اشیا حالتی کهنه و فرسوده داده می شود . در واقع در این روش با استفاده از تکنیک های متفاوت حالتی اکسید شده به اجسام داده می شود ، به طوری که انگار دارای قدمت بالایی می باشند . هنر پتینه کاری دارای قدمت بسیار بالایی می باشد و در گذر زمان ، این هنر نیز به روز شده و از روش های گوناگونی برای پیاده سازی بهتر آن استفاده می شود .

پتینه کاری در ابتدا از ایتالیا آغاز شده و با سبک کهنه نشان دادن اجسام ، در تلاش برای زنده نگه داشتن نوستالژی بودن محیط ، به آن ظاهری جذاب و خیره کننده می بخشیدند . رایج ترین رنگی که در پتینه کاری مشهود می باشد ، رنگ سبز فسفات شده می باشد که این رنک به خودی خود می تواند ظاهری فرسوده به اجسام بدهد . در این سبک با ایجاد یک فضا بین جسم و رنگی که قرار است روی آن زده شود ، ظاهری اکسیده شده و فرسوده به اجسام می دهند . برای اجرای پتینه کاری از ابزاری چون ، اسفنج ، پارچه ، ورقه های طلا و … استفاده می شود . این روش در مقایسه با رنگ روغنی ، رنگ پلاستیک ، ترکیب رنگ کامپیوتری و … دارای طرفدارن بیشتری می باشد .

قیمت پتینه کاری

قیمت پتینه کاری

طرز تهیه خمیر پتینه دیوار

برای پیاده سازی پتینه بر روی دیوارها روش های گوناگونی مرسوم می باشد که بسته به نوع و کاربرد و هزینه مد نظر شما متفاوت می باشند . پتینه کاری می تواند با استفاده از اسفنج روی دیوار انجام بشود که در این روش ابتدا سطح اولیه را با استفاده از رنگ روغن و یا پلاستیک رنگ آمیزی کرده و ظاهری مناسب برای آن ایجاد می کنیم . در مرحله بعد اسفنج را با رنگ مد نظرتان به رنگ آغشته کرده و با ضربه هایی روی دیوار سعی در ایجاد طرح های دلخواه و متنوعی می توان داشته باشیم . یکی دیگر از روش ها استفاده از پارچه برای پتینه کاری می باشد که در این روش نیز مانند روش قبل عمل کرده و به جای اسفند می توان از پارچه های نخی برای ایجاد طرح و به نوعی پتینه کاری استفاده کرد .

نوع دیگری از پرکاربردترین انواع پتینه کاری استفاده از کاردک می باشد . دراین روش با استفاده از کاردک تلاش می کنیم روی دیوار ترک و یا شیارهایی ایجاد کنیم و به نوعی حس قدیمی و نوستالژی بودن را در محیط ایجاد کنیم . بسیار واضح است که هرچه ضربه هایی که از طریق کاردک به دیوار ایجاد می کنیم ، با فشار بیشتری وارد کنیم ، نتیجه بسیار مطلوب تر خواهد بود . در انتها ورقه های طلا می باشند که از پر هزینه ترین . وقت گیرترین روش های پتینه کاری می باشند که در آن ابتدا دیوار را رنگ کرده و سپس ورقه های طلا را روی دیوار قرار داده و با استفاده از چسب مخصوص روی دیوار چسبانده و با استفاده از پارچه رو یآن را ماساژ می دهیم که به بهترین شکل روی دیوار قرار بگیرد و ظاهری بسیار جذاب و متفاوت برای محیط ایجاد کند .

آموزش رایگان پتینه کاری روی دیوار

امروزه فراگیر شدن فضای مجازی و همچنین تنوع آموزش ها وخدماتی که در آن وجود دارد ، شرایط را برای آموزش و یادگیری انواع هنرها و تخصص ها فراهم کرده است . آموزش هایی که در قالب ویدئو و حتی متن و عکس در فضای مجازی وجود دارند ، می توانند برای افراد گوناگون و با شرایط مختلف بسیار مناسب و ایده آل باشند .

امروزه یادگیری فقط منحصر به حضور فیزیکی در دوره ها و کلاس ها نیست ، بلکه می توان از طریق همین شرایط و خدمات آنلاین توانایی لازم برای یادگیری برخی هنرها را نیز داشت . هنر پتینه کاری نیز چنین می باشد ، با توجه به اینکه ویدئو های گوناگونی در بستر اینترنت در ارتباط با آموزش رایگان آن وجود دارد و امکان یادگیری آن فراهم است ، اما باید این نکته را در نظر داشت که هنر پتینه کاری و اجرای درست آن ، نیازمند تجربه و توانایی هایی می باشد که یک متخصص در این زمینه آن را با گذر زمان و آموزش های گوناگون فرا گرفته است .

کلاس آموزشی پتینه کاری روی دیوار

همان طور که بیان شد پتینه کاری در واقع هنر کهنه نشان دادن اجسام می باشد . اما به طور کلی هر تغییری در اجسام که بتواند به آنان ظاهری زیبا و دکواتیو ببخشد ، می تواند در گروه این هنر زیبا گنجانده بشود . این سبک دارای تنوع بالایی می باشد و از روش های بسیار متنوعی در اجرای آن استفاده می شود . اگر در یادگیری این سبک کوشا باشید و خلاقیت های چشم گیری در آن ابداع کنید ، می توانید برند خودتان را ایجاد کرده و به نوعی به کسب در آمد برسید .

این سبک به دلیل تنوع بالایی که دارد ، قابل پیاده سازی رو انواع سطوح از قبیل شیشه ، دیوار ، سقف ، مجسمه و انواع اشیا می باشد . برای استفاده از پتینه کاری ، هماهنگی محیط و تناسب سبک به کار رفته با محیط داخلی بسیار حائذ اهمیت می باشد . این سبک به طور کلی موجب زنده نگه داشتن نوستالژی در محیط شده و رعایت این سبک و عدم تضادِ بی قاعده دیگر بخش ها با این سبک ، از مهم ترین نکاتی است که یک طراح داخلی باید حتما به آن توجه کند . برای افرادی که علاقه زیادی به اجسام قدیمی و سبک نوستالژی دارند ، این روش مناسب ترین و بهترین انتخاب می باشد . برای اجرا و پیاده سازی درست پتینه کاری و آموزش های آن ما را دنبال کنید .

قیمت پتینه کاری روی دیوار

برای تعیین قیمت پتینه کاری نمی توان نرخ ثابتی در نظر گرفت . پیاده سازی پتینه کاری از پروژه ای به پروژه دیگر دارای هزینه متفاوتی می باشد . آنچه در تعیین قیمت پتینه کاری تاثیر گذار است در وهله اول ، انتخاب روشی است که با استفاده از آن می خواهیم این سبک را پیاده سازی کنیم . برای مثال استفاده از کاردک و ورقه های طلا دارای قیمت یکسانی نمی باشند . در گام بعد محیط و متراژی است که می خواهیم از پتینه در آن استفاده کنیم ، هرچه این متراژ بیشتر باشد و هرچه نصاب برای اجرای پتینه سختی کار بیشتری داشته باشد ، قطعا نتیجه نهایی با هزینه بالاتری محاسبه خواهد شد .

در انتها و از مهم ترین عوامل تعیین قیمت ، عدم ثبات بازار می باشد . زیرا مواد اولیه روزانه با قیمت های متفاوتی عرضه شده ، و خریدار و فروشنده مجبور می باشند که روزانه این قیمت ها را متناسب با بازار بروزرسانی بکنند . برای اطلاع از قیمت پتینه کاری با ما در ارتباط باشید .

لیست قیمت پتینه کاری 1400

همان طور که واضح است نمی توان قیمت گذاری ثابتی برای فعالیت هایی از قبیل فعالیت های هنری تعیین کرد . دلیل این موضوع وجود ابزار و مواد اولیه ای می باشد که برای اجرای پتینه کاری مورد نیاز است و با توجه به بازار ، روزانه در حال تغییر قیمت می باشند . از این رو عدم تعیین نرخ ثابت برای کالاها و فعالیت ها از ویژگی های بارز ، بازار اقتصادی کنونی می باشد . اما آنچه واضح است ، عدم قیمت ثابت پتینه کاری از یک پروژه با پروژه دیگر می باشد و هزینه ها با توجه به فعالیت مد نظر شما کاملا متفاوت تعیین خواهد شد . برای اطلاع از قیمت و اجرای پتینه کاری با ما در ارتباط باشید .

نمونه پتینه کاری روی دیوار

  • استفاده از ورقه طلا

پتینه دیوار ورق طلا

  • استفاده از کهنه کاری

مزایای پتینه کاری روی دیوار

امروزه استفاده از این روش یکی از بخش های لاینفکی می باشد که با تنوع بسیار بالایی در ساختمان ها و طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد . این روش در مقایسه با روش های دیگر دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که در ادامه به بررسی آنان پرداخته می شود .

  • پوشش دهی دیوار
  • مخفی سازی موج های موجود روی دیوار
  • مخفی کردن کرد و غبار
  • قابلیت شستشو
  • عمر بالا و صرفه اقتصادی این روش
  • دارای قابلیت ترمیم
  • پنهان سازی عیوب و یا خراش و ترک های روی دیوار

آلبوم پتینه کاری روی دیوار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *