پتینه کاری

پتینه کاری سقف

پتینه سقف آشپزخانه

پتینه کاری سقف ؛ یکی از پرکاربردترین روش ها برای استفاده از پتینه کاری در طراحی های داخلی می باشد . پتینه کاری سقف دارای تنوع بالایی می باشد و براساس اینکه برای چه محیطی مورد استفاده قرار بگیرد ، می تواند دارای رنگ ها و طرح های بسیار متنوعی باشد . آنچه در انتخاب نوع و رنگ پتینه سقف بسیار حائذ اهمیت می باشد ، ارتفاع سقف و متراژ محیط می باشد . هماهنگی طرح انتخابی با محیط از جمله ویژگی های مهم استفاده درست این سبک هنری می باشد که اگر به درستی انجام نشود ، نمی تواند نتیجه دلنشینی تولید کند . برای شناخت بیشتر پتینه و ویژگی های پتینه کاری سقف این مقاله را تا انتها دنبال کنید .

پتینه کاری چیست ؟

در ابتدا در ایتالیا از سبکی بسیار جذاب جهت ایجاد فضایی نوستالژی استفاده شد که در این سبک با استفاده از ابزارهای گوناگون تلاش شده بود که اجسام به گونه ای قدیمی و فرسوده به نظر بیایند . با گذر زمان این سبک پیشرفت کرده و از روش های بسیار گوناگونی جهت اجرای آن استفاده می شود . در واقع هنر کهنه نشان دادن اجسام را هنر پتینه کاری می گویند . در تعریفی دیگر ، می توان ایجاد هر تغییر دکوراتیو و یا خیره کننده ای در اشیا را نیز به پتینه کاری نسبت داد .

در پتینه کاری با استفاده از رنگ های گوناگونی همچون تیره کننده ، روشن کننده و مات سطحی اکسید شده برای اجسام ایجاد می کنند که منجر به قدیمی جلوه کردن آنان می شود . در پتینه کاری تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد می باشد و دلیل آن ، روش های مختلفی است که از طریق آن می توانیم به پتینه کاری بپردازیم . استفاده از تناسب در پتینه کاری بسیار با اهمیت می باشد و عدم رعایت آن می تواند موجب عدم وجود محیطی دلچسب بشود . در پتینه کاری روش های متفاوتی وجود دارد که رایج ترین آنان ، استفاده از اسفنج ، پارچه ، ورقه های طلا و کاردک می باشد .

انواع پتینه کاری سقف

برای استفاده از پتینه کاری سقف روش های گوناوگونی موجود می باشد که علاوه بر سلیقه و انتخاب مشتری ، نظر یک کارشناس و طراح داخلی نیز بسیار با اهمیت می باشد . آنچه می تواند تاثیرگذاری استفاده از پتینه در سقف را تا حد بالایی افزایش دهد ، هماهنگی و تناسب روش استفاده شده با بخش های دیگر می باشد ، از این رو در انتخاب روش بکارگیری پتینه بسیار دقت کنید . از جمله انواع مختلف پتینه کاری سقف :

  • پتینه کاری بافت دار
  • پتینه کاری از طریق اسفنج
  • پتینه کاری از طریق پارچه
  • پتینه کاری ورق طلا
  • پتینه کاری روی نوار ابزار با جنس گچ
  • پتینه کاری با استفاده از خمیر روغنی
  • پتینه کاری با استفاده از خمیر بلکا

 

نکات با اهمیت در هنگام اجرای پتینه سقف

  • در زمان انتخاب و اجرای پتینه سقف ، به تناسب بین رنگِ پتینه سقف و دیوارها و همچنین هماهنگی آنان با دکوراسیون بسیار دقت کنید .
  • عموما اغلب محیط ها دارای زوایا و کنج هایی می باشند ، که اطمینان از پوشش دهی آنان توسط پتینه کار در حین اجرای پتینه سقف بسیار ضروری است .
  • پتینه کار موظف است برای ایجاد یک نتیجه رضایت بخش ، با دقت و ظرافت بسیار بالایی به اجرای پتینه و طرح ها بپردازد .
  • به دلیل وجود لوستر و نورپردازی های متعدد در سقف ، اجرای پتینه باید با دقت و در نظر گرفتن هماهنگی بین نورهای مخفی انجام بگیرد .
  • قبل از اجرای پتینه ، باید سطح صاف و مناسبی توسط پیاده سازی پتینه محیا شده باشد .
  • به دلیل تنوع رنگ هایی که در پتینه موجود می باشد ، توجه به تناسب رنگ های موجود در آن بسیار با اهمیت می باشد .

مزایای پتینه کاری سقف

  • با استفاده از پتینه امکان پوشش دهی معایب سقف امکان پذیر می باشد .
  • اغلب مواقع ، پتینه دارای قابلیت شستشو می باشد .
  • دارای هزینه مقرون به صرفه در مقایسه با روش های دیگر می باشد .
  • دارای طول عمر بالایی می باشد .
  • تقریبا امکان اجرای آن روی اکثر سطوح وجود دارد .
  • پتینه کاری روی سقف دارای تنوع بالایی می باشد .

"مزایای

پتینه کاری سقف پذیرایی

پذیرایی از جمله مهم ترین بخش های هر منزلی می باشد ، زیرا در صورت وجود میهمان در منازل شما ، در محیط پذیرایی از آنان پذیرایی خواهد شد . به همین دلیل زیبایی و آراستگی محیط پذیرایی می تواند تاثیر بسزایی در محیط داخلی منزل شما داشته باشد . یکی از بهترین گزینه هایی که به صورت ایده آل می تواند موجب زیبایی محیط پذیرایی شما بشود ، استفاده از پتینه کاری برای سقف پذیرایی می باشد .

برای اجرای پتینه سقف پذیرایی گزینه های متعددی موجود می باشد ولی آنچه بسیار حائذ اهمیت می باشد ، تناسب سبک انتخابی شما با محیط پذیرایی ، رنگ ها ، مبلمان ، فرش و به طور کلی جزئیات پذیرایی می باشد .عدم تناسب بین سقف و دیوارها و همچنین دکوراسیون می تواند نه تنها نتیجه مناسبی نداشته باشد ، بلکه باعث دلزدگی محیط نیز بشود . توجه به ارتفاع سقف برای انتخاب پتینه بسیار با اهمت است . عموما هرچه منازل با متراژ پایین تری باشند و ارتفاع سقف آنان نیز کمتر باشد ، انتخاب پتینه کاری با طرح های ساده تر مناسب تر خواهند بود . به طور کلی استفاده از پتینه برای خانه های بزرگ و مجلل بسیار ایده آل و جذاب می باشد .

 

پتینه سقف آشپزخانه

در میان پتینه کاری های مورد استفاده در سقف ، پتینه سقف آشپزخانه دارای کمترین طرفدار می باشد . اغلب برای سقف آشپزخانه از پتینه استفاده نمی شود ، مگر اینکه سقف دارای وسعت بالایی باشد که در این صورت به انتخاب مشتری گزینه های بسیار متعددی برای اجرای پتینه وجود خواهد داشت .

اغلب طرح های ساده تر برای سقف آشپزخانه در کنار رنگ روغنی ، رنگ پلاستیک ، ترکیب رنگ کامپیوتری و یا … مورد استفاده قرار می گیرند اما حتی برای پیاده سازی پتینه سقف آشپزخانه نیز تناسب رنگ بین دیوارها و سقف و همچنین دکوراسیون بسیار با اهمیت است . پتینه در واقع استفاده از سبکی قدیمی در طراحی داخلی می باشد و بیان کننده سبکی کلاسیک ، بنابراین تضاد بین دکوراسیون ، دیوارها و سقف ، می تواند هم زیبایی سقف را پنهان کند و هم تصویری نامناسب و بی انرژی به محیط القا کند .

پتینه کاری سقف کناف

کناف به نسل جدیدی از گچ کاری ها گفته می شود که با تنوع بسیار بالایی روی سقف قابل پیاده سازی می باشند . از مزایای اجرای کناف بر روی سقف می توان به عایق بودن آن ، پنهان سازی تجهیزات موجود در سقف و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد . پیاده سازی کناف بر روی سقف می تواند بسیار جذاب باشد و از آنجا که دارای تنوع بالایی می باشد می تواند دست طراحان را در انتخاب باز بگذارد .

اگر سقف با استفاده از کناف پوشش داده شده باشد ، اجرای پتینه روی آن امکان پذیر است و این به دلیل ویژگی های خاصی می باشد که پتینه دارا می باشد . پتینه روی اکثر سطوح قابل اجرا می باشد و به همین دلیل بسیار پر کاربرد می باشد . پیاده سازی پتینه برای سقف کناف می تواند محیطی بسیار دکوراتیو و خیره کننده برای محیط شما ایجاد کند .

پتینه کاری سقف ساده

در اجرای پتینه بر روی سقف ساده انتخاب های متعددی وجود دارد . به طور کلی پتینه کاری دارای تنوع بالایی می باشد و از این رو طراحان و مشتریان گزینه های مختلفی برای انتخاب پیش رو دارند . آنچه در انتخاب پتینه کاری سقف با اهمیت است در ابتدا تناسب و بعد ارتفاع و متراژ محیط می باشد .

زمانیکه صحبت از تناسب به میان می آید ، شاید در نگاه اول تنها تناسب بین دیوار و سقف به چشم بیاید ، اما در حقیقت این تناسب به تمام جزئیات بین محیط برمی گردد . برای مثال اگر هدف ، پیاده سازی پتینه برای سقف پذیرایی می باشد ، تناسب بین مبل ، فرش ، لوستر ، دیوار و … با سقف بسیار با اهمیت می باشد . هرچه ارتفاع سقف کمتر باشد ، انتخاب طرح های ساده تر بسیار مناسب تر می باشد .

 

پتینه کاری جدید

پتینه کاری دارای تنوع بالایی می باشد و امروزه متناسب با اینکه از این سقف در چه محیطی استفاده می شود دارای رنگ های مختلفی می باشند . به عنوان مثال استفاده از ورقه های طلا و یا طرح های راه راه از ایده هایی می باشند که طرفداران بسیار زیادی دارند .

قیمت پتینه کاری سقف

قیمت پتینه کاری ثابت نمی باشد و از پروژه ای یه پروژه دیگر دارای تفاوت می باشد . انتخاب نوعِ پتینه کاری و ابزاری که برای اجرای آن مورد استفاده قرار می گیرد در قیمت نهایی آن بسیار با اهمیت می باشد . از طرفی متراژ و سختی کار پتینه کار نیز هرچه بیشتر باشد در نهایت هزینه نیز میزان بیشتری خواهد بود .

به طور کلی با توجه به عدم ثبات بازار اقتصادی ، تعیین قیمت دقیق برای محصولات و فعالیت ها امکان پذیر نیست زیرا در مدت زمان کمی قیمت ها بروزرسانی می شوند . برای اطلاع از قیمت پتینه کاری و انواع آن با ما در ارتباط باشید .

 

لیست قیمت پتینه کاری 1401

با توجه به عدم ثبات بازار ارز و شرایط اقتصادی که در ارتباط با نمام تجهیزات و وسایل مربوط به طراحی داخلی وجود دارد ، قیمت ها در بازه زمانی بسیار کمی بروزرسانی می شوند . آنچه بسیار با اهمیت است توجه به این نکته می باشد که پتینه کاری به هیچ عنوان دارای قیمت ثابتی نمی باشد و حتی از پروژه ای به پروژه دیگر متغیر می باشد و دلایل موثر آن ، عواملی چون متریال ، متراژ ، سختی کار و … می باشد . برای اطلاع از قیمت پتینه کاری با کارشناسان ما در رنگ آنلاین در ارتباط باشید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *